ماجرای حضرت خضر(ع) و کشتن بچه / عقاید / نبوت / نبوت عامه / عصمت پیامبران /

تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه

چرا خضر (ع) قبل از وقوع جرم بچه را مجازت کرد؟ با کدام عقل و منطق سازگار است مگر اعتقاد ما بر این نیست که (( بدا )) در هر زمانی می تواند آدم بد را خوب کند؟


شما می دانید که مرگ انسان ها بدست خالق است یعنی هر گاه خود اراده کرده که جان کسی را بگیرد  به فرشته مقرب خود حضرت عزرائیل (ع) دستور می دهد روح شخص را قبض کند و حضرت عزرائیل(ع) هم با قدرت فوق العاده ای که خداوند به او داده این فرمان الاهی را خود به شخصه یا به وسیله فرشتگان دیگری که زیر فرمان او هستند انجام می دهد. شما خوب می دانید که خیلی از مرگ ها در دوران های مختلف از داخل رحم گرفته تا بعد از تولد و دوران طفولیت و نوجوانی و جوانی و یا دوران کهن سالی اتفاق می افتد و گرفتن جان انسان ها در این دوران ها توسط حضرت عزرائیل (ع) صورت می پذیرد و تاکنون کسی به این اتفاق اعتراضی نکرده و همه می دانند که آن کس که جان را به این جسم عطا کرد خود گیرنده جان ها است. حال سؤال ما از شما این است که آیا شما تا به حال از خود سؤال کردید که چرا خداوند جان این همه انسان ها را در همه دوران های متفاوت گرفته و  نمی شد که بدا حاصل شود و سرنوشتشان عوض گردد؟ و یا این که آیا گیرندۀ جان ها فقط توسط عزائیل انجام می شود یا خداوند مأموران دیگری نیز دارد؟ حال اگر این دفعه مأمور الاهی حضرت خضر (ع) باشد که باید جان طفلی را بگیرد مورد اعتراض واقع شود؟ پس اید توجه شود که خداوند بنا به هر مصالحی  که وجود را به ما ارزانی داشت و روح را به جسم ما ملحق نمود بنا به مصالح فراوان دیگر این روح را در هر زمان معین از جسم خارج نموده و قبض روح می فرماید و این قابضین ارواح تنها عزرائیل نیستند بلکه خداوند مأموران فراوانی تحت امر خود دارند. اما در اینجا بنا به مصالحی علت را در قرآن بیان نموده تا هم برای  حضرت موسی (ع) و هم برای دیگران مشخص گردد.     .

پایگاه اطلاع رسانی حوزه

مرجع:

ایجاد شده در 1401/04/17



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image