تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
2. گزاره بدیهی اولی و همینطور بدیهیات دیگر [i] اینگونه شناخته می شوند که هیچگونه استدلال و تفکری در پذیرش آنها دخیل نیست بلکه قضایا به گونه ای هستند که تا موضوع و محمول تفهیم شود حکم به ارتباط بین آنان خود به خود حاصل می شود. اصالتاً اگر قضایای بدیهی هم محتاج استدلال و نظر باشند بحث می شود که آن استدلال خود بدیهی است یا نظری اگر نظری باشد دلیل چیست و اگر بدیهی هم باشد دلیل آن چیست و بعد آن دلیل چطور است و بالأخره تا بی نهایت تسلسل حاصل می شود پس خود بدیهیات دیگر استدلال و تفکر نمی خواهند. .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.