طراحی بازی رایانه ای در دانشگاه های غربی با تفسیر آخرالزمانی  /

تخمین زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیر پروژه بازی تراتئون: ا طراحی بازی رایانه ای در دانشگاه های غربی با تفسیر آخرالزمانی مدیرعامل شرکت رساناافزار شریف بااشاره به پتانسیل بازی های رایانه ای برای انتقال مفاهیم دینی و طراحی در دانشگاه های غربی گفت: نیاز ورود به انتقال مناسب مفاهیم آخرالزمان امروز بیش از پیش احساس می شود.


مدیر پروژه بازی تراتئون: ا طراحی بازی رایانه ای در دانشگاه های غربی با تفسیر آخرالزمانی مدیرعامل شرکت رساناافزار شریف بااشاره به پتانسیل بازی های رایانه ای برای انتقال مفاهیم دینی و طراحی در دانشگاه های غربی گفت: نیاز ورود به انتقال مناسب مفاهیم آخرالزمان امروز بیش از پیش احساس می شود. سید بهرام برقعی، مدیرعامل شرکت رساناافزار شریف با تاکید بر اهمیت تعامل دوجانبه میان سازندگان بازی های رایانه ای و دست اندرکاران محتوایی در پروژه این بازی ها به خبرنگار شبستان گفت: قطعا طراحان بازی های رایانه ای به تنهایی نمی توانند تاثیرگذاری فرهنگی را بر مخاطب داشته باشند و این امر مستلزم آن است که محتوای ارائه شده به طراحان و تولیدکنندگان بازی ها، کاملا کارشناسی شده و با جذابیت برای (player) یا همان بازیکن باشد. در این صورت است که بازی های رایانه ای می توانند به عنوان ابزاری برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و محتوای غنی دینی باشند. وی در بیان روش های ارائه مفاهیم فرهنگی و دینی که درحال حاضر در قالب بازی های رایانه ای ارائه می شود، گفت: بازی های رایانه ای که درحال حاضر برای ارائه مفاهیم مذهبی عرضه می شود، بیشتر بازی های فلش است که این فقط سبب آشنایی مخاطب می شود، بنابراین شاید کارهای چندان قابل قبولی در این حوزه در سطح بازی های رایانه ای ارائه نشده باشد. برقعی بااشاره به یکی دیگر از آسیب های موجود در حوزه بازی های رایانه ای مبنی بر ناآشنا بودن تولیدکنندگان محتوای بازی ها با مدیا، گفت: کارشناسان و طراحان بازی های رایانه ای بنا بر تحصیلاتشان با مدیا آشنایی دارند ولی عدم آشنایی کارشناسان محتوایی باعث می شود تا مفاهیم مورد نظر داستان بازی به مخاطب منتقل نشود، چراکه محتوای ارائه شده باید بتواند در بازی نمود خوبی داشته باشد. وی به ساخت بازی های رایانه ای با موضوع آخرالزمان اشاره کرد و افزود: مفهوم منجی ازجمله سوژه هایی است که در کشورهای غربی بازی های از آن به بازار آمده است، اما نگاه تیم ساخت بازی های رایانه ای حتی درباره مفهوم منجی، نگرشی مبتنی بر لذت مخاطب از بازی و بازار است. مدیر پروژه بازی تراتئون افزود: بازی رایانه ای ظرفیت بالایی برای انتقال مفاهیم آخرالزمانی دارد اما نوع پرداخت به این مفهوم اهمیت دارد، نباید صرفا بر فرض مثال یک کاراکتر ترسناک را به عنوان دجال طراحی کنیم و انسان های خوب را زیبا و انسان های بد را زشت طراحی کنیم و صرفا به همین ظاهر بسنده کنیم، چراکه اولا مقصود از آخرالزمان فقط همین مسئله نیست که بخواهیم تنها روی آن متمرکز شویم. مفاهیم آخرالزمان با توجه به گستردگی که دارند، نیاز به کار عمیق خواهند داشت. برقعی با بیان اینکه در برخی دانشگاه های غربی در مورد تفسیر آخرالزمان در انجیل، طراحی بازی رایانه ای دارند و این موضوع را تحلیل می کنند، گفت: این گروه های تخصصی در قالب تیم های مختلف متشکل از مترجم و متخصصان بازی های رایانه ای اقدام به طراحی می کنند و بعد از سال ها پژوهش کارهای خود را ارائه می دهند و روی ظواهر به تنهایی تکیه ندارند، بنابراین آخرالزمان سوژه ای است که در میان غربی ها نیز برای ساخت بازی مورد توجه است و انتظار می رود با توجه به ظرفیت بالای محتوایی که در اختیار داریم، اقدام به بیان متفاوت مفاهیم منجی به گروه های سنی مختلف داشته باشیم و این امر مگر با فرهنگ سازی عمیق در سطح جامعه، مسئولان محتوایی و طراحان بازی های رایانه ای میسر نمی شود. .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image