برادر کشی در جنگ ایران وعراق /

تخمین زمان مطالعه: 6 دقیقه

همانگونه که می دانیم جنگ تحمیلی با تحریکات بیگانگان و زیاده خواهی حزب بعث عراق علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و ملت ما در شرایطی که درگیر حوادث و مشکلات ناشی از انقلاب اسلامی خویش بود ، مجبور به دفاع هشت ساله از استقلال و تمامیت ارضی خود گردید .بر این اساس اگر چه بسیاری از مردم مسلمان و شیعه عراق به اجبار حزب بعث در جنگ شرکت می کردند و کشته شدند اما باید توجه داشت جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تجاوزی را به هیچ کشور اسلامی آغاز نکرده است، و تنها به دفاع مشروع از نظام اسلامی خویش در مقابل حزب کافر بعث پرداخته است که بر اساس آموزه های دینی اگر خون طائفه باغی و ظالم در این میان ر


همانگونه که می دانیم جنگ تحمیلی با تحریکات بیگانگان و زیاده خواهی حزب بعث عراق علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و ملت ما در شرایطی که درگیر حوادث و مشکلات ناشی از انقلاب اسلامی خویش بود ، مجبور به دفاع هشت ساله از استقلال و تمامیت ارضی خود گردید .بر این اساس اگر چه بسیاری از مردم مسلمان و شیعه عراق به اجبار حزب بعث در جنگ شرکت می کردند و کشته شدند اما باید توجه داشت جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تجاوزی را به هیچ کشور اسلامی آغاز نکرده است، و تنها به دفاع مشروع از نظام اسلامی خویش در مقابل حزب کافر بعث پرداخته است که بر اساس آموزه های دینی اگر خون طائفه باغی و ظالم در این میان ریخته شود برگردن خود او است، و به اصطلاح خونشان هدر است، هر چند مسلمان باشند که نمونه های آن را در صدر اسلام و جنگ های امام علی (ع) با گروههای مختلفی از مسلمانان که بر علیه ایشان قیام کردند و آنحضرت با آنها جنگیدند ، را مشاهده می نمائیم .لازم به ذکر است ارتشیان عراق که با ما در طول هشت سال جنگیدند، بر سه دسته اند:1. بعثیان و کارگزاران حکومت صدام2. افراد فریب خورده3. اشخاص مجبوراز نظر فقهی حکم دسته اول و دوم که کارگزاران و حامیان حکومت ظالم و جائر بعث بودند با حکم دسته سوم که هیچ راه فراری از اجرای دستورات صدام نداشتند، متفاوت بوده و حساب جدایی دارند. علاوه بر مطالب فوق در مورد کافر بودن حزب بعث عراق و خصوصا صدام توجه شما را به نکات ذیل جلب می نماییم:حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فقیه و مجتهد اسلام شناس و مرجع تقلید جهان تشیع درباره صدام چنین فرمودند: «صدام حسین به حسب حکم شرعی کافر است و هم او طرفدار کفار است» (صحیفه نور، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ دوم، پاییز 1372، ج 7، ص 535)اثبات این حکم نیازمند بررسی مبانی فکری و عقیدتی حزب بعث عراق و صدام از یک سو و عملکرد این حزب در مقابل ملت مسلمان عراق و ایران اسلامی از سوی دیگر می باشد. 1. مبانی فکری و عقیدتی حزب بعث عراق و صداماین حزب دارای مرام سوسیالیستی بوده که از همان ابتدای تأسیس خود، صراحتا مرام الحادی و انکار رسالت پیامبر اسلام(ص) را سرلوحه عقاید خود قرار داد؛ از نظر اعتقادی شعار معروفشان این بود:آمنت بالبعث ربا لاشریک له     و میشیل نبیا ما له ثانییعنی حزب بعث به عنوان خداوند لا شریک و به میشیل عفلق به عنوان پیامبر بی نظیر ایمان آورده ام!این شعار بارها در اوایل تأسیس حزب بعث عراق از گوینده رادیوی آن رژیم شنیده شد. (جمهوری اسلامی، 3/6/81)2. عملکردها و اقدامات غیراسلامی رژیم بعث و صدامیکم. از نظر عملی هم عملکرد ننگین و سیاه این حزب از قبیل سرسپردگی به دنیای کفر و امپریالیسم، ظلم و ستم و اعدام جمع زیادی از مردم مسلمان و بی گناه عراق بالاخص فقهایی چون شهید آیت الله صدر و شهدای بیت آیت الله حکیم و علماء و مراجع تقلید دیگری از قبیل آیات عظام شهید سیدمحمد باقر صدر، شهید میرزا علی غروی و شهید شیخ محمد علی بروجردی و ... ، بیانگر کفر و الحاد عملی این حزب است.دوم. راه اندازی جنگ تحمیلی علیه حکومت اسلامی ایران به نمایندگی از استکبار و کفر جهانی از دیگر دلایل قطعی برای اثبات کفر این حزب می باشد . توضیح آنکه:از دیدگاه فقهی هر کس که بر امام و پیشوای عادل خروج کند و مسلحانه شورش کند، باغی و اهل بغی محسوب شده که محکوم به کفرند و جهاد با آنان بر سایر مسلمانان واجب می باشد. (فقه سیاسی اسلام، ابوالفضل شکوری، ص 229) چنانکه قرآن کریم می فرماید: «و ان طائفتان من المؤمنین اقتتلوا فاصلحوا بینهما فان بغت احداهما علی الاخری فقاتلوا التی تبغی...» ؛ (سوره حجرات، آیه 9) یعنی هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ بپردازند، در میان آنها صلح برقرار کنید و اگر یکی از این دو بر دیگری تجاوز و ستم نماید، شما با طایفهء باغی و ظالم پیکار کنید، تا به فرمان خدا بازگردد و اگر طایفه ظالم تسلیم حکم خدا شود و زمینه صلح فراهم گردد. و جنگ امام علی(ع) با ناکثین و مارقین و قاسطین نیز از نوع جهاد با بغاه بود. از نظر مصداقی بغاه و اهل بغی دارای موارد متعددی است که یکی از آنان، جمعیتی است که با تشکیلات سازمان یافته با اعمال فشار سیاسی و تبلیغاتی و نظامی و راه اندازی توطئه ها از خارج دارالاسلام و نفوذ در داخل بخواهند به صورت یک حرکت خزنده مردم را علیه امام یا نایب بر حق او بشورانند و حاکمیت دولت اسلامی را نقض و حکومت را ساقط کنند. (فقه سیاسی، عباسعلی عمید زنجانی، ج 3، ص 336)با توجه به این ویژگی ها، عملکرد حزب بعث در راه اندازی جنگ تحمیلی و تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی قطعا از مصادیق بغی بوده که به منظور ساقط نمودن حکومت اسلامی که توسط ولی فقیه جامع الشرایط و نایب امام زمان(عج) تشکیل شده بود، راه اندازی شده بود. چنانکه حضرت امام (ره) می فرماید: «شما برای حفظ اسلام دارید جنگ می کنید و او برای نابودی اسلام، الان اسلام به تمامه در مقابل کفر واقع شده است» (امام خمینی و دفاع مقدس، سید علی بنی لوحی، ص 54) و یقینا این موضع گیری حضرت امام(ره) در مقابل حزب بعث و صدام، چیزی جز ترجمه کلام خداوند متعال نیست که می فرماید: «و قاتلو هم حتی لا تکون فتنه و یکون الدین لله» ؛ (سوره بقره ، آیه 193)نتیجه آنکه صدام و حزب بعث به دلیل مبانی فکری و اعتقادی خود از یک سو و همچنین به دلیل قیام علیه نظام اسلامی ایران و حکومت ولی فقیه و سایر جنایات خود در قبال مردم مسلمان و علمای عراق محکوم به کفر باطنی بوده هر چند در ظاهر ادعای مسلمان بودن داشتند . و به دلیل تجاوز به میهن اسلامی ایران با هدف تصاحب بخشهایی از کشورمان و ساقط نمودن نظام اسلامی ، از مصادیق بغی بوده که جنگ با آنان و دفاع از میهن و نظام اسلامی واجب است . و از منظر حقوق بین الملل نیز چنین دفاعی تحت عنوان دفاع مشروع به رسمیت شناخته شده است . (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبری، کد: 2/100124351) .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image