تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
با سلام به شما دوست عزیز، با جستجوی که ما انجام دادیم به چنین حدیثی برخورد نکردیم اما بر فرض که این حدیث صحیح باشد باید آن را تأویل کرد اولا اینکه خداوند بزرگ حکیم است و هر کاری را بر اساس حکمت انجام می دهد در قرآن می فرماید: لا یُسْئَلُ عَمَّا یَفْعَلُ وَ هُمْ یُسْئَلُونَ[1]هیچ کس نمیتواند بر کار او خرده بگیرد ولی در کارهای آنها، جای سؤال و ایراد است! که این اشاره به حکمت بالغه الهی دارد، ثانیا شاید این تعبیری مجازی باشد برای اشاره به این مطلب که خداوند در آن دنیا اگر فقرا اهل بهشت باشند فقرشان را جبران می نماید: نَحْنُ أَوْلِیاؤُکُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ وَ لَکُمْ فیها ما تَشْتَهی أَنْفُسُکُمْ وَ لَکُمْ فیها ما تَدَّعُونَ[2]ما یاران و مددکاران شما در زندگی دنیا و آخرت هستیم و برای شما هر چه دلتان بخواهد در بهشت فراهم است، و هر چه طلب کنید به شما داده میشود!، ثالثا فقر نه تنها ظلم نیست بلکه برای مومن نوعی لطف است و برای بالا بردن درجه مومنین است. راوی می گویدبه امام صادق(ع) از دردها و ناراحتی ها شکایت کردم، پس حضرت به من فرمود ای عبدالله اگر مومن می دانست در مقابل مصائب و سختی ها چه جزایی به او می دهند آرزو می کرد که او را با قیچی ها تکه تکه کنند[3].
.
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.