-حضرت یحیی(ع) و ترک ازدواج /

تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه

اولا روایـتـی که در این زمینه نقل شده که منظور از حصور در آیه ترک کننده ازدواج است از نظر سـنـد مـسـلـم نمی باشد و بعید نیست حصور در آیه به معنی ترک کننده شهوات و هوسها و دنیا پـرسـتـی و صـفـتی همانند زهد بوده باشد ثانیا ممکن است یحیی نیزهمانند عیسی بر اثر شرایط خـاص زنـدگـی و اجبار به سفرهای متعدد برای تبلیغ آیین خدا ناچار به مجرد زیستن بوده است اگـر خـداوند او را به این صفت می ستاید به خاطراین است که او بر اثر شرایط خاص ازدواج نکرد ولـی تـوانـسـت خود را از گناه حفظ کند به طور کلی قانون ازدواج , یک قانون فطری و در هیچ آیینی ممکن نیست حکمی بر خلاف این قانون فطری تشریع گردد بنابراین نه


اولا روایـتـی که در این زمینه نقل شده که منظور از حصور در آیه ترک کننده ازدواج است از نظر سـنـد مـسـلـم نمی باشد و بعید نیست حصور در آیه به معنی ترک کننده شهوات و هوسها و دنیا پـرسـتـی و صـفـتی همانند زهد بوده باشد ثانیا ممکن است یحیی نیزهمانند عیسی بر اثر شرایط خـاص زنـدگـی و اجبار به سفرهای متعدد برای تبلیغ آیین خدا ناچار به مجرد زیستن بوده است اگـر خـداوند او را به این صفت می ستاید به خاطراین است که او بر اثر شرایط خاص ازدواج نکرد ولـی تـوانـسـت خود را از گناه حفظ کند به طور کلی قانون ازدواج , یک قانون فطری و در هیچ آیینی ممکن نیست حکمی بر خلاف این قانون فطری تشریع گردد بنابراین نه در آیین اسلام و نه در هیچ آیین دیگری ترک ازدواج, کار خوبی نبوده است. تفسیر نمونه ج 2 ص 535، مکارم شیرازی - ناصر و دیگران (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 1894/400002) .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image