تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرآن مجيد اين حقيقت را با صراحت بيان کرده که از زمان آفرينش آدم مسأله معاد و حيات بعد از مرگ مطرح بوده، و حتي ابليس نيز به اين امر اعتراف داشته و بعد از آدم نيز پيامبران الهي كه مامور هدايت اقوام مختلف بودهاند آنها را به مسأله «حيات بعد از مرگ و زندگي آخرت» توجه مي دادند، به گونه اي که اين زندگي براي همه اقوامي که انبياء به سوي آنها مبعوث شدند مطلبي آشنا محسوب مي شده است. البته نمي توان انکار کرد که اين مسأله در لسان پيامبر اسلام (ص) و معارفي که از طريق وحي بر او نازل شده بسيار گسترده تر است، به گونه اي که قسمت مهمي از آيات قرآن مجيد را شرح مسأله معاد در شاخ و برگهاي آن تشکيل مي دهد. با اين اشاره به سوي قرآن باز مي گرديم و به نمونه هائي از آيات گوش جان مي سپاريم 1 ـ «قالَ اَنْظِرْني اِلي يَوْمٍ يُبْعَثُونَ». اعراف/14 2 ـ «قالَ فيها تَحْيَوْنَ وَفيها تَمُوتُونَ وَمِنْها تُخْرَجُونَ». اعراف/25 3 ـ «اِنّي اُريدُ اَنْ تَبُوأَ باِثْمي وَاِئْمِکَ فَتَکُونَ مِنْ اَصْحابِ النّارِ». مائده/29 4 ـ «اَيَعِدُکُمْ اَنَّکُمْ اِذا مِتُّمْ و كنتم تُراباً وَعِظاماً اَنَّکُمْ مُخْرَجُونَ». مؤمنون/35 5 ـ «وَلا تُخْزِني يَوْمَ يُبْعَثُونَ ـ يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ ولا بَنُونَ». شعراء/ 87 و 88 6 ـ «وَقالُوا لَنْ يَدْخُلَ الْجَنَّةًاِلّا مَنْ کانَ هُوداً اَوْ نَصاري». بقره/111 7 ـ «وَالسَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ اَمُوتَ وَيَوْمَ أبْعَثتُ حَيّاً». مريم/33 8 ـ «وَاِلي مَدْيَنَ اَخاهُمْ شُعَيْباً فَقالَ يا قَوْمَ اعْبُدُوا اللهَ وَاَرْجُوا الْيَوْمَ الآخِرَ». عنکبوت/36 9 ـ «... اِنِّي تَرَکَتُ مِلَّةَ فَوْمٍ لايُؤْمِنونَ بِاللهِ وهُمْ بِالآخِرَةِ هُمْ کافِرُونَ ـ وَ اتَّبَعْتُ مِلَّةَ آبائيِ اِبْراهيمَ وَاسْحقَ وَيَعْقُوبَ». يوسف/37 و 38 10 ـ «لَقَدْ وُعِدْنا هذا نَحْنُ وَآباؤُنا مِنْ قَبْلُ اِنْ هذا اِلَا اَساطِيْرُ الْاَوَّلينَ». نمل/68www.eporsesh.com .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.