تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
امام خمینى (رحمه الله): میزان صدق عرفى است (همین که عرفاً گفته شود پشت مقام نماز مىخواند کافى است.) آیة اللّٰه گلپایگانى (رحمه الله): در مفروض سؤال باید نماز را خلف مقام و نزدیک آن بجا آورد. واللّٰه العالم. آیة اللّٰه اراکى (رحمه الله): اگر صدق کند که پشت مقام است کفایت مىکند. آیة اللّٰه فاضل (رحمه الله): لازم است الأقرب فالأقرب رعایت شود. آیة اللّٰه بهجت (رحمه الله): باید نزدیک و على الأحوط پشت مقام باشد. آیة اللّٰه تبریزى (رحمه الله): لازم است نماز طواف را پشت مقام ابراهیم اتیان کنند. واللّٰه العالم. آیة اللّٰه زنجانى (حفظه الله): باید نزد مقام بوده و مقام را بین خود و کعبه قرار دهد. آیة اللّٰه مکارم (حفظه الله): باید نزدیک مقام خوانده شود. آیة اللّٰه سیستانى (حفظه الله): واجب است نزدیک و پشت مقام ابراهیم علیه السلام خوانده شود. آیة اللّٰه صافى (حفظه الله): باید نزدیک مقام بخواند. واللّٰه العالم. آیة اللّٰه نورى (حفظه الله): در صورتى که خلوت است باید نماز طواف را نزد مقام یا پشت مقام بخواند. منبع: استفتائات ویژه حج از محضر مراجع عظام تقلید، مرکز تحقیقات حج، تهران: نشر مشعر، ۱۳۷۵ .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.