تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حكومت حضرت مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ سه عامل مهم وجود دارد كه فسادهاي اخلاقي را ريشهكن و باعث رشد اخلاقي ميشوند: 1. اجراي عدالت اجتماعي و تقسيم عادلانه ثروت. 2. آموزش و تربيت صحيح. 3. وجود يك دستگاه قضايي بيدار و آگاه كه نه مجرمان از چنگ آن فرار كنند و نه از عدالت سر باز زنند». در پرتو چنين طرح و بينشي است كه ستم سوزيها شروع ميشود و ستمگران و زراندوزان معاند و متكبر، ريشهكن ميشوند و گنهكاراني كه عصيان و گناه پهندشت دلشان را به كويري سوزان تبديل كرده است، از غضب و خشم عدلآفرين حضرت و يارانش، در امان نخواهند ماند. امام رضا ـ عليه السّلام ـ ميفرمايند: «خداوند زمين را به دست قائم ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ از هر ستمي پاك گرداند و از هر ظلمي پاكيزه سازد، ... آنگاه كه خروج كند، ميزان عدل را در ميان مردم نهد و بدين وسيله هيچ كس نتواند به ديگري ستم كند.» پاكيزه ساختن جامعه جهاني از ظلم و ستم، جز با نابودي ستمكاران جهاني و ظالمان ابر قدرت عصر ظهور، قابل تصور نيست وگرنه اگر طبقات ظلم آفرين باقي بمانند و «ميزان عدلِ» امام عصر ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ نسبت به آن ها كاربردي نداشته باشد، و حضرت حجت ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ نيز با آن ها كنار بيايد، عدلگستري حضرت معنا پيدا نميكند. بنابراين ،امام با از ميان برداشتن جبّاران و طاغوتيان و سرمايه داران پول ها و سرمايهها و امكانات آن ها را كه از راههاي نامشروع، استثمار، غصب، احتكار، ظلم، تعدي و تجاوز، تصاحب به ناحق اموال عمومي و انفال، گرانفروشي و ... به دست آورده بودند، باز پس ميگيرد و در اختيار تودههاي محروم بشري قرار ميدهد. مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشّريف ـ حق هر حق داري را می گيرد و مالكيتهاي دروغين و صوري را ابطال ميكند، حتي اگر حق كسي زير دندان ديگري باشد، از زير دندان انسان متجاوز و غاصب بيرون كشد و به صاحب حق بازگرداند. و در آن زمان نه گنهكار معاندي باقي ميماند و نه قارون صفتي در حاشيه امنيت قرار ميگيرد و دوران تعدي و زندگي چنين طبقاتي با ظهور و قيام جهاني حضرت برچيده ميشود. .
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.