تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
مقدر بودن , نافی اختیار و به معنای جبری بودن نیست, زیرا تقدیر الهی قابل تعلق به فعل اختیاری است. به عبارت دیگر, اراده خداوند و مشیت او به این ت علق گرفته است که اگر امام حسین(ع) با اراده و اختیار خود, راه مبارزه با یزید را برگزیند و همه دشواری های موجود در این راه را با جان و دل بپذیرد و در برابر ستم یزید سازش نکند و تا پای مرگ ایستادگی نماید, چنان مقام و جایگاه ارزشمندی را پیدا کند, ولی اگر برعکس تن به تسلیم و سازش دهد و انجام وظیفه را فدای حفظ جان خود کند, هرگز به چنین مقام شامخی نایل نشود. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.