تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
الف: هدايت از طريق برهان و استدلال، مانند استدلال ابراهيم عليه السلام بانمرود. ب: هدايت از طريق ارائه و نشان دادن مظاهر دنيايى و اخروى، مانند داستان مذكور در آيه 258 بقره. در اين آيه داستان كسى نقل شده است كه از قريه اى گذركرد و ديد كه آن قريه ويران شده است و با خود گفت چگونه ممكن است اين ويرانهادوباره ساخته شوند و اين انسان هاى مرده دوباره زنده شوند. خداوند او را به مدت يك صد سال از دنيا برد و سپس او را زنده كرد. ج: هدايت از طريق ارائه و نشان دادن خود حقيقت و علتى كه پديده را ايجادمى كند. به عبارت ديگر نشان دادن سبب و مسبب را با هم. و اين نوع هدايت برترين و بهترين انواع هدايت است. مانند داستان زنده كردن پرندگان توسط حضرت ابراهيم (علیه السلام). منبع:تفسير الميزان ج 2 ص 359، علامه سيد محمد حسين طباطبائى(رحمت الله عليه) .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.