تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
در مورد قرشیه به نظر حقیر، جاى احتیاط نیست و بطور کلى در هر موردى که قائل به احتیاط شدیم وظیفه مردّد است بین اتمام عمره تمتّع به ورود در مسجد الحرام و انجام طواف و نماز طواف و سعى و تقصیر و سپس احرام براى حج تمتّع و یا بقاء بر همان احرام که به عنوان عمره انجام داده و قصد حج إفراد و رفتن به عرفات و انجام سایر مناسک تا طواف نساء و نماز آن و سپس انجام عمره مفرده با طواف نساء و نماز آن و چون اکتفاء به یکى از این دو صورت اکتفاء به امتثال احتمالى است و هر چند در صورت اولى مخالفت احتمالى نیز هست، مع ذلک به نظر مىرسد چون عمل به احتیاط و یقین به امتثال واجب با ارتکاب مخالفت احتمالى به لحاظ ورود در مسجد الحرام ممکن است و تعیّن صورت ثانیه تحرّزاً عن الوقوع فى مخالفة الحرام الاحتمالى معلوم نیست و تحصیل قطع به امتثال واجب به ارتکاب حرام احتمالى مقدّم بر اکتفاء به امتثال احتمالى است به این ملاحظه وظیفه این است که عمره را با دخول در مسجد الحرام و طواف و نماز به قصد احتیاط تمام کند و به قصد حج تمتّع احتیاطاً محرم شود و اعمال حج را به قصد ما فى الذمّه اعم از حج تمتّع یا افراد تمام کند و قربانى بنماید و سپس احتیاطاً عمره مفرده به قصد ما فى الذمّه بجا آورد. منبع: استفتائات حج، آیت الله العظمی لطف الله صافی، قم، انتشارات حضرت معصومه (علیها السلام)، 1380. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.