تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
با توجه به کار برد روح در آیات دیگر قرآن کریم می توان گفت که مراد از روح همان حضرت جبرئیل(ع) است در مورد نزول وحی و قرآن کریم بر پیامبر(ص) تعابیر قرآن چند گونه است. الف:قُلْ مَنْ کانَ عَدُوًّا لِجِبْریلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلی قَلْبِکَ بِإِذْنِ اللّهِ مُصَدِّقًا لِما بَیْنَ یَدَیْهِ وَ هُدًی وَ بُشْری لِلْمُؤْمِنینَ) ب : (قلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِنْ رَبِّکَ بِالْحَقِّ لِیُثَبِّتَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هُدًی وَ بُشْری لِلْمُسْلِمینَ) ج:(نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ اْلأَمینُ *عَلی قَلْبِکَ لِتَکُونَ مِنَ الْمُنْذِرینَ نزل به روح الأمین علی قلبک) د:( اِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ کَریمٍ )که با توجه به آیات فوق روح الأمین و روح القدس و جبرئیل یک موجود می باشند. [1] .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.