تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
برای تبیین مطالب فوق لازم است چند نکته را مورد توجه قرار دهیم: الف: 1- مشیت و خواست خداوند مطلق است و هیچ قدرت قاهر و مانعی برای جریان مشیت خداوند نیست. 2- مشیت خداوند گتره و عبث به امری تعلق نمی گیرد بلکه براساس حکمت و تدبیر به امور تعلق می گیرد. 4- خداوند هرگز کسی را گمراه نمی کند اما سنت الهی این چنین است که اگر کسی گام در وادی ضلالت و گمراهی نهاد نتیجه این عملش گمراهی بیشتر و سلب توفیق بیشتر خواهد بود.یعنی ما یک ضلالت و گمراهی ابتدائی داریم و یک ضلالت و گمراهی که عقوبت و نتیجه آن ضلالت و گمراهی ابتدائی و اولی است. وقتی قرآن کریم گمراهی و ضلالت افراد را به خداوند نسبت می دهد؛ مقصود ضلالت و گمراهی ابتدایی که شخص مرتکب می شود نیست بلکه مقصود این است که سنت خداوند این است که هر کس این گام را در ضلالت برداشت؛ ضلالتها و گمراهی های دیگری هم نتیجه این گام برداشتن او خواهد بود. در مورد هدایت هم همینطور است. .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.