تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیت الله العظمی جعفر سبحانی «1. هرگاه وقت خیار نگذشته باشد هر موقع ادعای فسخ کند فسخ او معتبر است ولی اگر پس از انتفای خیار مدعی فسخ باشد اگر دو شاهد دارد قول او پذیرفته است و الا طرف مقابل که منکر است باید قسم بخورد. 2. هرگاه پس از فسخ در مبیع تصرف کند سبب ضمان میشود در این صورت باید اگر مثلی است مثل و اگر قیمی است قیمت آن را به طرف بپردازد والله العالم. 11 ربیعالاول 1435 ه.ق» آیت الله العظمی سید علی سیستانی «1. حضور، نزد حاکم شرع، لازم نیست. 2. اگر علم، به رضایت طرف دیگر را داشته باشد، ضامن نیست والله العالم. 15 جمادیالاول 1435 ه.ق» آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی «1. فسخ نیازی به اجرای آن نزد حاکم ندارد. 2. اگر مثلی است، باید مثل آن را بدهد و الا باید قیمت آنرا بپردازد. 1392/11/20» آیت الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی «1. برای تحقق فسخ لازم نیست، که فسخ نزد حاکم صورت بگیرد. صاحب خیار فسخ با انشای فسخ میتواند عقد را به هم بزند. 2. چنانچه صاحب حق فسخ انشای فسخ کرده باشد، پس از فسخ مالکیت ثمن و مثمن به جای اول برمیگردد و طبعاً تصرف در ملک دیگران جایز نیست و موجب ضمان است. 1392/10/25» منبع: مرکز تحقیقات فقهی حقوقی قوه قضاییه .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.