تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
البته لازمه واجب بودن، بی نهایت بودن است ولازمه ممکن بودن، محدود بودن است. 2- خداوند واحد و احد است یعنی هم تعدد بردار نیست و هم ترکیب ندارد و وجود محض و بسیط است و حتی از اجزای عقلی و وهمی، در او راه ندارد و وجود محض و بسیط تکثر ندارد و نمیتواند محدودیت داشته باشد او نامحدود مطلق است و در وجود خود اطلاق کامل دارد. 3- وقتی خداوند نا محدود مطلق باشد، محال است که نامحدود دیگری هم وجود داشته باشد چون دو نامحدود مطلق عقلا ممکن نیستند پس مخلوقات باید محدود باشند و این محدودیت قبل از این استدلال، به هویت ممکن برمیگردد، بله فیض خداوند نامحدود است یعنی صفات خداوند که از آن جمله است فیاض بودن او ، نامتناهی است اما این به معنای نامحدود بودن ممکن نیست. 4- ما وقتی در مخلوقات بشری نظری میافکنیم میبینیم که بشر جز حرکت و کشف، عملی انجام نمیدهد اگر همه طوائف بشری جمع شوند قادر به ساختن یک اتم نیستند و همینطور نمیتوانند آن را نابود کنند ولی بشر با حرکت خود و جابجایی (با ابزار و مواد و . . . ) و یافتن قواعد و قوانین موجود در طبیعت دست به تکنولوژی و پیشرفت میزند، یک هواپیما چیست؟ اندام و شکل او را بشر کشف کرده است که باید به این شکل و شمایل باشد تا سقوط نکند و مواد تشکیل دهنده آن مخلوق بشر نیستند بلکه بشر صورت آن را بر اشکالی که کشف کرده است تغییر داده است و در جای مناسب قرار داده است و هرگز حتی یک میکرن این هواپیما توسط بشر خلق (از نیستی به هستی آوردن) نشده است. این است فرق خلقت بشر و خلقت خداوند، تازه باید توجه داشت که این قدرت حرکت و کشف را هم خداوند به بشر داده است . موارد مربوط: عقاید -توحید - توحید افعالی -توحید حاکمیت -آموزش عقاید - ص 83 - آیت الله مصباح یزدی مجلات -فصلنامه معرفت- شماره - 47 - عسکری -سلمانی -امیری مجلات - فصلنامه کلام اسلامی - شماره - 37 - حسن علیدادی سلیمانی .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.