تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
دعوت به مشترکات ادیان ابراهیمی و اهل کتاب شده اند. یعنی همان توحید و لوازم آن که توحید افعالی و توحید عبادی است اگر چه بعضی از اهل کتاب از این حقیقت فطری دور شده و به انحراف کشانده شده باشند در این آیه شریفه با بیان ( ولانشرک به شیئاًولایتخذ )در واقع عقیده به تثلیث را باطل اعلام کرده چون صرف نام گذاری عبادت خداوند، عبادت خداوند نمی شود مگر آن که ضمیر و باطن انسان خالص از آراء و اعتقادات مولود از شرک و دو گانه پرستی شود . و در این آیه غرض اصلی انبیاء در دعوت خلق به سوی خداوند نهفته است. پس غرض اصلی پیامبران و اولیاء خداوند که در پی هدایت انسانها تلاش می کنند در این آیه نهفته است و نفی شرک و انحراف و ظلم در آن دیده می شود دعوت به توحید همه جانبه که همان فطرت و حقیقت و گرایشهای عالی بشر بدان سو است را بیان کرده است. [1] .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.