تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
بنابر اينكه ملاك وحدت در نباتات نفس نباتى آنها باشد , زندگى نباتى در گروى وجود صورت و نفس نباتى خاص در مواد مستعد مى باشد و هنگامى كه استعداد مواد ازبين برود , صورت يا نفس نباتى هم نابود مى شود و اگر فرضا همان مواد مجددااستعداد پذيرفتن صورت نباتى را پيدا كنند , نـفـس نـباتى جديدى به آنها افاضه مى شود , ولى دو گياه كهنه و نو با وجود مشابهت كامل نيز , وحدت حقيقى نخواهندداشت و با نظر دقيق نمى توان نبات جديد را همان نبات قبلى دانست , بر خـلاف نـفـس حـيوان و انسان چون نفس آنها مجرد است , مى تواند بعد از متلاشى شدن بدن هم بـاقـى باشد و هنگامى كه مجددا به بدن تعلق بگيرد , وحدت و اين همانى شخص را حفظكند , چـنـانـكـه قـبل از مرگ هم همين وحدت روح , ملاك وحدت شخص مى باشد و تبدل موادبدن , مـوجب تعدد شخص نمى شود و همين مطلب , تصور صحيح از معاد را در مورد انسان بلكه حيوان فـراهـم مى سازد زيرا روح ملاك وحدت شخص بوده و با متلاشى شدن بدن نابودنشده و محفوظ مانده است , بر خلاف نفس نباتى كه چنين نيست . eporsesh.com .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.