تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
تعبیر (اقوی) فتواست و تعبیر (بعید نیست) تمایل به فتوا می باشد و تعبیرات (ظاهراً)، (خالی از وجه نیست)، (خالی از قوت نیست) در حکم فتوا می باشند و هیچ یک از موارد فوق محلّ رجوع به غیر نمی باشند. و تعبیرات (خالی از اشکال نیست)، (محلّ اشکال است)، (محلّ تأمّل است)، (اشکال دارد)، در مورد عدم فتوا، نوعی احتیاط است و مقلّد مخیّر است به آنها عمل کرده یا به مجتهد دیگر با رعایت الأعلم فالأعلم مراجعه کند.و تعبیرات (احوط این است) و (احتیاطاً) چنانچه قبل یا بعد از آنها فتوای به فعل یا ترک باشد احتیاط استحبابی است و محلّ رجوع به غیر نیست و مقلّد مخیّر است بین عمل به فتوا یا عمل به احتیاط استحبابی و اگر قبل یا بعد از آن فتوا نباشد، احتیاط وجوبی است و مقلِّد مخیّر است که یا به آنها عمل کند یا با رعایت الأعلم فالأعلم رجوع به غیر کند. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.