شیعه، قائل به قائمیتی مافوق مهدویت است. /

تخمین زمان مطالعه: 3 دقیقه

شیعه، قائل به قائمیتی مافوق مهدویت است تنها با اعتقاد به قائمیت می‌توان جهان را دگرگون کرد، و نه با مهدویت. البته کسی منکر مهدویت نیست، ولی شیعه قائل به قائمیتی مافوق مهدویت است. آیت‌‌الله سید«علی شفیعی» در کارگاه آموزشی مهدویت که امروز شنبه، ۱۱ تیرماه، در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث مهدویت با جان، عقیده و سرنوشت زندگانی فردی و اجتماعی همه ما سر و کار دارد.


شیعه، قائل به قائمیتی مافوق مهدویت است تنها با اعتقاد به قائمیت می‌توان جهان را دگرگون کرد، و نه با مهدویت. البته کسی منکر مهدویت نیست، ولی شیعه قائل به قائمیتی مافوق مهدویت است. آیت‌‌الله سید«علی شفیعی» در کارگاه آموزشی مهدویت که امروز شنبه، ۱۱ تیرماه، در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث مهدویت با جان، عقیده و سرنوشت زندگانی فردی و اجتماعی همه ما سر و کار دارد. وی افزود:تفاوت مهدویت در مقابل قائمیت مانند تفاوت مرجعیت در برابری رهبری است. بهتر است که مسئله مهدویت به قائمیت تبدیل شود. اگر مسئله قائمیت میان مردم رایج شود بیش‌تر نشان‌گر قیام مصلح جهانی در آخر زمان خواهد بود. آیت‌الله شفیعی تصریح کرد: قائمیت، مهدویت را در بر دارد، ولی مهدویت با قائمیت ملازمه ندارد؛ در نتیجه هر شخصی می‌تواند بگوید که مهدویت را قبول دارم، ولی قائمیت را نمی‌پذیرم. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در کتب اهل سنت، امام زمان (عج) به عنوان مهدی مطرح است، نه فردی که قائم است؛ در حالی که در شیعه امام زمان (عج) از دیدگاه قائمیت مطرح است. شیعه امام زمانی را می‌پذیرد که قیام کند، ‌ظلم‌ها را ریشه‌کن کند و با قیام مقدس و مقتدرانه خود عدل و داد و دوستی را درجهان جایگزین کند؛ همه این موارد با قائمیت جور در می‌آید نه با مهدویت. وی ادامه داد: مهدی یعنی هدایت‌شده، عرفا و صوفی‌ها قایل به "مهدویت نوعیه" هستند، نه "مهدویت شخصیه". مهدویت نوعیه که عرفا به آن معتقد هستند، به این معنی است که در هر عصری یک فرد صالح، عابد و زاهد وجود دارد، ولی مهم نیست که آن فرد کیست و فرزند چه کسی است. آیت‌الله شفیعی گفت: مهدویت شخصیه عبارت است از این‌که شخصی که قیام به حق می‌کند، از اولاد پیامبر (ص) و تنها از فرزندان حضرت علی‌(ع) و فاطمه(س) باشد. مهدی موعد (عج) مصلح آخرالزمان، فرزند حضرت زهرا(س) است. تنها با اعتقاد به قائمیت می‌توان جهان را دگرگون کرد، و نه با مهدویت. البته کسی منکر مهدویت نیست، ولی شیعه قائل به قائمیتی مافوق مهدویت است. نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تفاوت قائمیت با مهدویت مانند تفاوت رهبری با مراجع تقلید است. مسئله مهدویت و قائمیت در همه ملت‌ها مطرح بوده و هیچ ملتی نبوده که که امام زمان (عج) نداشته باشد و این مسئله ریشه در عقل و فطرت انسان دارد؛ کسی که مهدویت را منکر شود، شیعه، دین‌اسلام، ‌همه ملت‌ها و منکر عقل و فطرت شده است. وی تصریح کرد: امام زمان (عج) مصلحی جهانی است. او زنده است و در آخر زمان ظهور می‌کند و با قدرت، دنیا را به عدل و داد سوق می‌دهد. امام زمان (عج) بعد از خداوند در دنیا اولین نفر است که قائمیت را مطرح می‌کند و با قائمیت دنیا را با عدل و داد همراه می‌کند. مرجع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image