تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
الف هر فاعلی برای رسیدن به کمال کار میکند. اگر چیزی که خود عین کمال نامتناهی است، کاری را انجام داد، برای رسیدن به کمال نخواهد بود، بلکه چون عین کمال نامحدود است و جود و سخا نیز از کمالهای وی محسوب است، فیض از او ظاهر میشود.
ب خداوند چون صَمَد و غَنی محض است، ذاتاً هدف بوده و مقصودی خارج از ذات بسیطِ او نیست و چون حکیم مطلق است و هرگز از حکیم، کار یاوه سر نمیزند، پس سراسر خلقت آدم و عالَم با حکمت همراه است. بنابراین هدفِ فاعلْ عین ذات اوست و هدفِ فعلْ تکاملِ مخلوق. حتماً باید بین این دو عنصر محوری بحثْ فرق نهاد. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.