سؤالاتی از عقائد شیعه /

تخمین زمان مطالعه: 3 دقیقه

من یک دختر سنی هستم در مورد یافته هایم در مورد اسلام مخصوصا در مورد شیعه خیلی مطالعه نکرده ام، اما می دانم که به چه اصولی اعتقاد دارند و اما در مورد تقیه و متعه ممکن است توضیح دهید؟


(من دو عنصر گرانبها بین شما به ودیعت می گذارم که این دو عنصر یکی کتاب خداوند است و یکی اهل بیت و عترت من هستند و این دو از هم جدا نمی شوند تا در حوض بر من وارد شوند.و اگر به این دو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید شد). و باز بر اساس نقل شیعه و اهل سنت پیامبر(ص) فرمود:( اهل بیت من مانند کشتی نوح هستند که هر کس بر آن کشتی سوار شود نجات می­یابد و کسی که آن را ترک کند غرق خواهد شد. و روایات فراوان دیگر که این حقیقت را تأیید می کنند، حدیث غدیر خم معروفتر از آن است که به آن بپردازیم، حدیث ثقلین که بخشی از مضمون آن نقل شد و حدیث سفینه که بیان شد همه از احادیثی هستند که در کتب اصلی اهل سنت نقل شده­اند. قرآن کریم صریحا می فرماید :( اِنَّما یُریدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیرًا، همانا خداوند اراده کرده است که تنها اهل بیت را از رجس و پلیدی پاک و تطهیر گرداند) [i] و این اهل بیت پیامبر(ص) کاملا مشخص هستند که علی ،فاطمه ،حسن و حسین و هر کس که اینان معرفی کنند می باشند. این مطالب تنها اجمال و سربسته ای از کلیت مذهب تشیع است که می گوید به جای پیروی از ابوحنیفه، مالک، شافعی و احمد بن حنبل از امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) حسن و حسین و فرزندان پیامبر صلی الله علیه و آله و اولاد آنان تا امام عصر(عج) تبعیت کنید این مکتب می گوید امام صادق (علیه السلام) وضو را از پدرش و او هم از پدرش و او هم از امام علی (علیه السلام) و او هم از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) آموخته است اما ابوحنیفه وضو گرفتن را از چه کسی آموخته است؟ و البته تمام این احکام این گونه هستند. 2- متأسفانه جنجال دروغین و ناجوانمردانه علیه احکام اسلامی و از جمله صیغه و متعه مجال دقت و نگاه واقعی را به این احکام، از همه گرفته است متعه یعنی این که یک زن و مرد با اختیار و انتخاب خودشان و با شرایط شرعی بتوانند مدتی موقت باهم زندگی زناشویی داشته باشند که در سورة نساء آیه 23 به این نوع نکاح اشاره شده است و هر وقت هم وقت این نکاح تمام شد از هم جدا می­شوند یا مجددا این عقد را تجدید می­کنند (بسته به انتخاب و اختیار آن دو می باشد) ضرورت این حکم امروزه بر کسانی که به هر تقدیر نمی­توانند ازدواج دائم داشته باشند بر همگان روشن است عمده دلیل اهل سنت این است که چون خلیفه دوم از این عمل نهی کرده است پس حرام است در حالی که ما نظر خلیفه دوم را برای خود حجت الهی نمی دانیم بلکه سخن خدا و پیامبر حجت می باشد. .

پایگاه اطلاع رسانی حوزه

مرجع:

ایجاد شده در 1401/04/17



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image