تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
روایت حلال بودن حلال پیامبر (ص) تا روز قیامت اشاره به ابدی بودن شریعت پیامبر است واینکه آن حضرت آخرین پیامبر است وپس از آن حضرت دیگر پیامبری مبعوث نخواهد شد وارتباطی با نسخ یک حکم توسط خود ان حضرت وقرآن ندارد این مطلب به صراحت در برخی روایات مربوط به حلال محمد حلال الی یوم القیامه آمده است به روایت ذیل دقت کنید :عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً نَبِیّاً فَلَا نَبِیَّ بَعْدَهُ أَنْزَلَ عَلَیْهِ الْکِتَابَ فَخَتَمَ بِهِ الْکُتُبَ فَلَا کِتَابَ بَعْدَهُ أَحَلَّ فِیهِ حَلَالَهُ وَ حَرَّمَ فِیهِ حَرَامَهُ فَحَلَالُهُ حَلَالٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ فِیهِ نَبَأُ مَا قَبْلَکُمْ وَ خَبَرُ مَا بَعْدَکُمْ وَ فَصْلُ مَا بَیْنَکُمْ ثُمَّ أَوْمَأَ بِیَدِهِ إِلَى صَدْرِهِ وَ قَالَ نَحْنُ نَعْلَمُهُ . {بحارالأنوار ج : 47 ص : 35}امام صادق علیه السلام فرمود : خداوند محمد (ص) را به عنوان پیامبر برگزید وپس از ان حضرت دیگر پیامبری نخواهد بود وقرآن را بر آن حضرت نازل نمود وآنرا ختم دیگر کتب قرار داد که دیگر پس از آن کتابی نخواهد آمد در این کتاب حلال خود را حلال نمود و حرام خود را در آن حرام نمود وحلال آن حلال است تا روز قیامت وحرام آن حرام است تا روز قیامت در آن اخبار گذشتگان وآیندگان است وسخن فاصل {حق وباطل} میان شماست آنگاه حضرت به سینه خود اشاره نمود وفرمود وما قرآن را میدانیم .بنا بر این بحث نسخ ارتباطی با این حدیث ندارد وآنچه را پیامبر از طریق وحی و قرآن آورده و توسط خود آن حضرت نسخ نشده تا قیامت حکم آن باقی است و توسط کتاب وپیامبری دیگر نسخ نخواهد شد (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 2/100130574) .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.