تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
اساسا حیات به معنایى که ملازم با علم و فاعلیت ارادى است و لازمه وجود غیر مادى مى باشد . زیـرا اگـر چـه حـیـات بـموجودات مادى جاندار نسبت داده مى شود , اما درحقیقت صفت روح آنـهـاسـت و بـدنشان در اثر تعلق روح متصف به آن مى گردد خلاصه چنانچه امتداد لازمه وجود جسمانی است , حیات نیز لازمه وجود مجرد ( غیر جسمانى ) است . پـس ذات مـقدس الهى که مجرد و غیر جسمانى است ( این مساله با ادله متقن عقلی ثابت شده است ) , و هر موجودمجردى ذاتا داراى حیات است , پس خداى متعال هم ذاتا داراى حیات است . از طرف دیگر خدا کمال مطلق است و فقدان حیات نقص است و مغایر کمال مطلقه می باشد . از این رو خدا بدون فرض حیات مساوی با خدا نبودن است . البته حیات الهی مثل حیات بشری نیست که ناقص و نیازمند علل و شرایط مختلفی است . او عین حیات و حیات مطلق است و لازمه حیات او و جلوه های آن علم و قدرت مطلق است. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.