تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
امام خمینى و آیة اللّٰه اراکى (رحمهما الله): کفایت مىکند. آیة اللّٰه گلپایگانى (رحمه الله) در صورت اضطرار مجزى است و در غیر این حال شرکت در نماز آنان مستحب است و با تمکن اعاده شود. واللّٰه العالم آیة اللّٰه فاضل (رحمه الله) و آیة اللّٰه مکارم (حفظه الله): کفایت مىکند. آیة اللّٰه بهجت (رحمه الله): با شرایط تقیه مانعى ندارد و مجزى است ولى باید وظیفه منفرد مراعات شود. آیة اللّٰه تبریزى (رحمه الله): ر صورتی که قرائت را خود اتیان کند - ولو در نماز جهریه به اخفات باشد - کفایت مىکند. واللّٰه العالم آیة اللّٰه زنجانى (حفظه الله): مناسب است در نماز جماعت اهل سنت شرکت کنند ولى بنابر احتیاط نماز را دوباره بخوانند. آیة اللّٰه سیستانى (حفظه الله): اقتدا به مخالف در نماز مانعى ندارد ولى حمد و سوره را براى خود آهسته بخواند. آیة اللّٰه صافى (حفظه الله): نماز با عامه در حال ضرورت بى اشکال است و در غیر حال ضرورت هم شرکت در جماعات آنان اگر موجب تألیف قلوب آنها و رفع اتهام از شیعه باشد خوب است و اعادۀ آن لازم نیست اگر چه موافق با احتیاط است. واللّٰه العالم منبع: استفتائات ویژه حج از محضر مراجع عظام تقلید، مرکز تحقیقات حج، تهران: نشر مشعر، ۱۳۷۵ .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.