تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
اولا آن چه در متن روایت آمده است صرفا به آرایش و پوشیدن لباس اشاره دارد و چیزی در باره گردش در شهر نیامده است. بنابراین روشن است کسی که این شبهه را مطرح کرده است انگیزه های خاصی از این شبهه داشته است.
ثانیا روایت مذکور پیرامون حج تمتع و خروج از احرام است. حجّ تمتع عبار است از احرام مکلّف از میقات به عمره تمتع؛ آن گاه داخل مکه شده هفت شوط طواف دور خانه خدا به جامی آورد، سپس در مقام ابراهیم دو رکعت نماز طواف می گزارد و بین صفا و مروه هفت شوط سعی می کند، در آخر نیز مویش را کوتاه می کند و با این عمل تمام اموری که بر او حرام بوده حلال می گردد؛ تا این که احرام دیگری برای حجّ می بندد، سپس روز نهم به عرفات می رود و در آن جا تا غروب وقوف می کند و بقیه اعمال را نیز انجام داده و از احرام دوّم نیز خارج می گردد. (تحریر الاحکام، ج 1، ص 557.)
.
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.