تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
خلقت نوری با آن توصیفها و شرح و بسطهایی که در روایات آمده در قرآن وجود ندارد؛ هر چند واژهی نور در قرآن چندین بار تکرار شده است که مقصود از آن، وجود لطیف و مصفا و بدون آلودگی است که هم خود روشن است و هم آشکار کننده حقایق دیگر است؛[1] لذا میتوان گفت خداوند هر آنچه نور است را به خودش نسبت داده است.[2] بر این اساس چون وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از آن جهت که وجودی مصفا و بدون آلودگی هستند، هم خودشان روشن بوده و هم روشنگر دیگر حقایقاند، نور هستند و دارای خلقت نوری میباشند. در نتیجه آنچه در روایات آمده،[3] میتواند هماهنگ با قرآن باشد؛ علاوه بر اینکه تحلیلات عقلی و عرفانی نیز با آن هماهنگ است؛[4] و اینگونه روایات را نمیتوان از اسرائیلیات دانست.[5] .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.