تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
اين چنين نيست. از نظر اسلام مرگ بهتر از زندگي است اگر زندگي انسان در مسير ذلت و انحراف و سقوط اخلاقي واقع شود. مگر پايان اين مسير ناپسند و نسبت به شرور و مضرات اين زندگي خير و بركت محسوب ميگردد اما در صورتي كه زندگي انسان حيات طيبه و در جهت عبوديت حضرت حق باشد هيچگاه مرگ بهتر از اين زندگي نميباشد بلكه اين زندگي نردبان رشد و تعالي انسان ميگردد و لذا حكم مطلق در باب زندگي و مرگ حكم درستي نيست. در مورد مكتب حياتگرايي كه به گفته شما چنين ادعايي دارد. مسلما ادعايي پوچ و غيرمنطقي است چرا كه زندگي آن وقت ارزشمند است كه باعث سعادتمندي انسان باشد و در صورت ذلت و خواري و ننگ، اصلاً نميتوان نام آن را زندگي نهاد. حضرت سيدالشهدا(ع) در دوران سلطه ستم، مرگ شرافتمندانه را سعادت ميديد و زندگي زيردست ستمكاران را مايه خواري و ننگ لا اري الموت الا سعادة والحياة مع الظالمين الا برما ( مناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 68). اساسا نگرش اسلام به زندگي كوتاه دنيوي معنا و ارزش ميدهد و مرگ تنها انتقال از مرتبهاي به مرتبه ديگر است و به معناي فنا و نيستي نميباشد. www.eporsesh.com .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.