منجی در فیلم های هالیوودی نیازمند کالبد انسانی و در هیات امریکا است /

تخمین زمان مطالعه: 8 دقیقه

مطهری نیا در نشست اهداف و سیاست های شیاطین در آخرالزمان: اا منجی در فیلم های هالیوودی نیازمند کالبد انسانی و در هیات امریکا است ا پژوهشگر مهدوی بااشاره به اینکه شیطان در فیلم های هالیوودی برای سلطه بر عالم نیاز به کالبد انسانی دارد، گفت: در فیلم های هالیوودی و شیطانی منجی در هیات امریکا نشان داده می شود. پژوهشگر مباحث مهدوی قدرت شیطان در فیلم های هالیوودی را در کل عالم دانست و گفت: این در حالی است که قدرت شیطان محدود است، همچنین با توجه به اینکه هالیوود در امریکاست، منجی در فیلم های شیطانی در هیات امریکا نشان داده می شود.


مطهری نیا در نشست اهداف و سیاست های شیاطین در آخرالزمان: اا منجی در فیلم های هالیوودی نیازمند کالبد انسانی و در هیات امریکا است ا پژوهشگر مهدوی بااشاره به اینکه شیطان در فیلم های هالیوودی برای سلطه بر عالم نیاز به کالبد انسانی دارد، گفت: در فیلم های هالیوودی و شیطانی منجی در هیات امریکا نشان داده می شود. پژوهشگر مباحث مهدوی قدرت شیطان در فیلم های هالیوودی را در کل عالم دانست و گفت: این در حالی است که قدرت شیطان محدود است، همچنین با توجه به اینکه هالیوود در امریکاست، منجی در فیلم های شیطانی در هیات امریکا نشان داده می شود.به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، نشست "بررسی طرح تصویر منابع اسلامی از اهداف، اقدامات، سیاست ها و ابزارهای شیاطین در آخرالزمان" با سخنرانی دکتر محمود مطهری نیا به عنوان مجری طرح عصر روز گذشته در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.دکتر محمود مطهری نیا در این نشست با بیان اینکه موضوع شیاطین یکی از مفصل ترین مباحث در قرآن است، به طوری که خداوند در 7 موضع شیطان را دشمن آشکار می خواند، گفت: در سه دهه گذشته در ایران و لبنان آثار شاخصی با نگاه اسلامی این مقوله را بررسی کرده اند.وی بااشاره به تعبیر بازنمایی شیطان در رسانه، خاطرنشان کرد: از 10 سال قبل از انقلاب موضوع بازنمایی شیطان در سینمای غرب با اکران فیلم "بچه رزماری" به ظهور رسید، در این فیلم شیطان در یک رابطه جنسی و تحت نظارت کامل باعث به دنیا آمدن دجال می شود.مطهری نیا بااشاره به اینکه در اواخر دهه 80 شاهد ساخت سریال هایی در صداوسیما بودیم که شاخص ترین آنها "اغما" و شخصیت الیاس بود، اظهارداشت: در بررسی این گونه فیلم ها این سوالات مطرح می شود که آیا اساسا شیطان می تواند در قالب انسان حلول کند، هر از چند گاهی انسان را گمراه کند، اسباب نافرمانی او را فراهم سازد و اینکه حوزه اختیار انسان تا چه اندازه ای است؟مجری این طرح نمایش این فیلم در سطح عموم جامعه را دارای تبعات اجتماعی دانست و بیان داشت: بالا رفتن آمار خودکشی، شب ادراری کودکان، پریشان خوابی و غیره ازجمله آثار اجتماعی در آن برهه زمانی بود. منابع پژوهشی در ایران از پشتوانه علمی ناظر بر هنر برخوردار نیست وی تصریح کرد: ازجمله ضعف های ما در رسانه ملی این است که منابع پژوهشی در ایران از پشتوانه علمی ناظر بر هنر برخوردار نیستند. به طوری که کارهای پژوهشی کاملا مستقل از منابع هنری هستند، همچنین در مقابل محصولات هنری از منابع پژوهشی بی بهره اند.مطهری نیا ادامه داد: در ایران درباره شیطان و ابزارهای مورد استفاده او محصولات ارزشمندی تولید شده است اما به دلیل اینکه ناظر به هنر و تصویر نیستند، نمی توانند نتیجه مورد نظر را داشته باشند.این پژوهشگر مباحث مهدوی با بیان اینکه ایده اصلی بازنگری در فیلم ها در ایران بعد از پخش اینگونه سریال ها به وجود آمد، افزود: بعد از انتشار نقدی در روزنامه رسالت درباره فیلم "اغما" در سال 84 این جریان به وجود آمد به گونه ای که در ادامه فیلم های آخرالزمانی هالیوود نیز مورد بازنگری گسترده تری قرار گرفت.وی بااشاره به اینکه یکی از سیاست های اصلی شیطان این است که با سیاست گام به گام افراد را به سوی خود جلب می کند، گفت: این مسئله در فیلم اغما به خوبی به تصویر کشیده شد.مطهری نیا بااشاره به طرح خود با عنوان تصویر منابع اسلامی از اهداف، اقدامات، سیاست ها و ابزارهای شیاطین در آخرالزمان بیان داشت: با توجه به احساس نیاز در جریان شیطان شناسی در رسانه از سال 89 به این نتیجه رسیدم که برای پژوهش در این موضوع احتیاج به شاخص و مبنایی است.مجری این طرح افزود: بنابراین در گام نخست تمام آیات راجع به شیطان استخراج شد و در مرحله بعدی تمام روایات در بحارالانوار درخصوص جن نیز مورد مطالعه قرار گرفت که از مجموع این مطالعات باید چهارچوبی به وجود آید که اولا مستند و اصیل باشد و دوم اینکه با نگاه رسانه و هنر به آن پرداخته شود. با استناد به روایات شیطان چگونه در کالبد انسان حلول می کند؟ وی بااشاره به لزوم شناخت یک هنرمند از سیاست ها و ابزارهای اصلی شیطان، گفت: در نتیجه این تحقیقات این اثر پژوهشی را در دو بخش ارائه دادم که بخش نخست در 11 فصل به خلقت شیطان و اهداف و برنامه ها و همچنین به فرجام او در دنیا و آخرت می پردازد، این فصول با نگاه قابلیت پردازش تصویری اقدامات شیطان را تبیین می کند.مطهری نیا با بیان اینکه در فصل 12 و 13 شاخص ترین کارهای شیطان تحلیل محتوا شد و فیلم های هالیوودی در ادامه مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به روایات اسلامی رابطه انسان و شیطان و چگونگی حلول شیطان در کالبد انسان به چند شکل صورت می گیرد، اول اینکه در به وجود آوردن انسان شیطانی شریک می شود.این پژوهشگر ادامه داد: احاطه شیطان به شکل لباس در انسان به طوری که انسان را جن زده می کند و شیطان در خون انسان به گردش درمی آید و همزادی شیطان و انسان با این تعبیر که همیشه همراه هر انسان یک شیطان است نیز در حوزه این رابطه تعریف می شود.وی با بیان اینکه در روایات اسلامی شیطان می تواند به شکل انسان حلول می کند، اظهارداشت: اما نکته ظریف این مسئله این است که شیطان بزرگ طایفه جنیان است و هیچ وقت یک بزرگ در کالبد انسان ظهور نمی کند، فقط در برابر انبیا به شکل انسان ظاهر می شود. گام نخست شیطان در انحراف انسان وسوسه استمطهری نیا بااشاره به کریه نبودن تصویر شیطان، تصریح کرد: شیطان اگر برای فریب انسان با تصویر کریه ظاهر شود به اهداف خود نمی رسد، شیطان به صورت یک شهروند عادی در جامعه حلول پیدا می کند در حالی که چهره شیطان در فیلم های هالیوودی بسیار کریه و زشت نمایش داده می شود.این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه شیطان در حوزه قدرت خود از ابزارهایی استفاده می کند، اظهارداشت: شیطان فقط در یک عرصه است که قدرت ندارد و آن اینکه نمی تواند انسان را مجبور به نافرمانی از خدا کند، فقط می تواند زمینه ها را فراهم و انسان را وسوسه نماید.وی ادامه داد: گام نخست شیطان در انحراف انسان، وسوسه است. در گام بعدی اسباب گناه را فراهم می کند و بعد از زمینه سازی در گام آخر شخص خودش تصمیم می گیرد که متاسفانه در تمام فیلم های هالیوودی این مساله در نظر گرفته نمی شود.مطهری نیا با بیان اینکه شیطان پرستان در شرایط خاصی به بندگی شیطان نائل می شوند، تصریح کرد: شیطان در هر انسانی اجازه نفوذ پیدا نمی کند و اگر گناهان کبیره کمتر باشد، ازسوی شیطان آزار و اذیت کمتری می بیند و شرایط گمراهیش کمتر است.مجری این طرح بااشاره به اهداف شیطان، خاطرنشان کرد: شیطان مسلط به انسان های گناهکار است و در رقابت جذب نیرو با خداوند می باشد و سعی می کند در ستیز با انبیاء به هدف خود برسد که در این راه از ابزار مالی مانند رشوه و ربا استفاده می کند.وی بااشاره به سیاست های هجوم شیطان و لزوم توجه به گلوگاه های سلطه، ادامه داد: باید توجه شود که شیطان همیشه در کمین انسان است و از 6 جهت حمله می کند، در هوای نفس و دنیا عرض اندام کرده و از اقدامات وسوسه انگیز مانند تفرقه، مشارکت در گناه و غیره استفاده می نماید.مطهری نیا با بیان اینکه باید گلوگاه های سلطه شیطان با رویکرد راهبردی برای نهادهای سیاستگذار شناخته شود، تصریح کرد: نهادها باید این گلوگاه ها را مورد بررسی قرار داده و با سیاست گذاری های به موقع از دستاوردهای نظام صیانت کنند تا آسیبی متوجه کشور نشود. شیطان در فیلم های هالیوودی برای سلطه به عالم نیاز به کالبد انسانی دارد مجری این طرح نخستین زمینه سازی جدی موفقیت شیطان را جهل دانست و بیان داشت: گناه کردن و خلقیات نهی شده شیطان را در اهداف خود موفق می کند، بدخلقی، عجب، حسد و غیره همچنین تنها بودن با نامحرم، لحظه احتضار و مجلس اهل گناه از گلوگاه های خطر است که منجر به موفقیت شیطان می شود.وی با بیان اینکه شیطان در فیلم های هالیوودی به طور ناگهانی ظهور می یابد، افزود: در این فیلم ها شیطان از سوی خاورمیانه مانند عراق و بین النهرین و حتی ایران ظهور پیدا می کند، همچنین نیازمند ابزار و اسلحه بوده و قدرتش از خدا، جبرئیل و انسان ها بیشتر است.مطهری نیا بااشاره به اینکه شیطان در فیلم های هالیوودی برای سلطه به عالم نیاز به کالبد انسانی دارد، اظهارداشت: گاهی این کالبد را می سازد و گاهی در آن حلول می کند، در منابع اسلامی بالاترین گناه یاس از رحمت خداست، درحالی که در فیلم های هالیوودی توبه انسان ناامید قبول نمی شود و نمی تواند از شر شیطان نجات یابد.مجری این طرح قدرت شیطان در فیلم های هالیوودی را در کل عالم دانست و بیان داشت: این درحالی است که قدرت شیطان محدود است، در فیلم های شیطانی منجی در هیات امریکا نشان داده می شود.شایان ذکر است، نشست علمی ارائه یافته‌های پژوهش طرح "تصویر منابع اسلامی از اهداف اقدامات و سیاست ها و ابزارهای شیاطین در آخرالزمان (همراه با نگاهی اجمالی به برخی فیلم های شیطانی- آخرالزمانی هالیوود)" روز گذشته در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد. .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image