ادیان و مذاهب /

تخمین زمان مطالعه: 7 دقیقه

آيا امام زمان(عج) کتابي به غير از قرآن مي آورد؟ وآيا اصلاً اين حديث معتبر هست يا نه؟ در جواب بهاييان که مي گويند چون باب با کتابي جديد ظهور کرد پس همان امام زمان(عج) است، بهترين پاسخ چيست؟


اولا: پژوهش در روايات، نشان دهنده اين است که اساسا دين جديد وجود ندارد آنچه در روايات ديده مي شود اينها است: امر جديد، سنّت جديد، قضاوت جديد، سلطنت جديد و دعوت جديد و البته معاني آنها واضح است. اين ادعا از سوي بدعت گذاراني نظير سيد علي محمد باب و ميرزا حسين علي نوري و طرفداران و پيروان آنان مطرح شد، تا به زعم خود ثابت کنند که؛ در اسلام راه رسالت و ظهور نبي صاحب شريعت ودين جديد باز است حال آن که به صراحت در آيه چهلم سوره احزاب ختم نبوت پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ اعلام شده خاتميت رسول خدا را به اثبات رسانده است. ثانيا: در روايات بسياري آمده است که وقتي حضرت ولي عصر ظهور مي فرمايد: 25 باب علم را مفتوح گردانيده و از حقايق و معارف قرآن پرده بر مي دارد، زيرا علوم و معارفي که از طرف انبياء و ائمه اطهار ـ عليهم السلام ـ در موضوعات مختلف ناگفته مانده است، توسط آن حضرت بيان مي گردد در روايت هاي زيادي آمده است حضرت مهدي (عج) همان کاري را مي کند که پيامبر کرده است. به سنّت پيامبر عمل مي کند و شريعت پيامبر را احياء مي نمايد: «قال رسول الله ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ : القائم من ولدي اسمه اسمي و کنيته کنيتي و شمائله شمائلي و سنّته سنّتي يقيم النّاس ملّتي و شريعتي و يدعوهم الي کتاب الله عزّوجل». بديهي است که تمام معارف و علوم و احکام و حقايق به پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ وحي شده و ذات مقدس متعال در قرآن آنها را قرار داده ولي به دليل عدم استعداد مردم و ناکافي بودن اقتضاء زمانه، ائمه اطهار ـ عليهم السلام ـ آن مطالب را براي مردم نگفته اند، ولي حضرت ولي عصر در هنگامه ظهور، آن حقايق را براي مردم بيان خواهد کرد امام راحل (قدس الله نفسه الزکيه) راجع به اقدامات امام زمان (عج) مي فرمايند: «ما که از امام مهدي (عج) که قوه اجرايي اسلام است صحبت مي کنيم... اين بيچاره ها براي خدمت به اجانب يا نفهميده تأويل مي کنند که فلان گفته است که حضرت مهدي (عج) تکميل مي کند شريعت را. اين بسيار ناگوار است براي ما، ما حضرت مهدي (عج) را يکي از افرادي مي دانيم که تابع اسلام است. تابع پيغمبر اسلام است، لکن تابعي است که نور چشم پيغمبر اسلام است و اجرا مي کند اين مطالبي را که حضرت رسول اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرموده است». ثالثا: مهم ترين رسالت امام زمان ـ عليه السلام ـ پيراستن اسلام از آلودگي ها وخرافات و پيرايه هائي است که در طول قرن ها اين آئين شريف را فرا گرفته است روايات اسلامي دور نماي زمان قبل از ظهور را بدين گونه توصيف مي کنند: بدعت رواج يابد به گونه اي که فکر کنند اسلام با تعاليم اصليش نوعي دين جديد است. منکر معروف و معروف منکر شود. زن ها از کار و وظيفه و اشتغال اصلي خود دور مانند، مردان زن صفت گردند، در بازار دروغ رواج يابد، با گسترش ظلم کاخ ها ساخته شوند. دين را به دنيا فروشند، نابخردان مقام يابند، خويشاوندي ها مؤثر نباشد، خودپرستي ها غالب گردد، خونريزي زياد شود، ستمگري مورد مباهات باشد، زورمندان طاغي شوند، قدرتمند به معصيت آشنا شوند و... ديگر از روايات در اين زمينه مي گويند: «حلال خدا را حرام، و حرام خدا را حلال نمايند، تا به جايي برسد که ديگر از قرآن جز خطي و ورقي نماند و از اسلام نيز جز يک اسم و نام. نامشان مسلمان است اما دورترين مردمند از اسلام، مساجدشان معمور است، اما اثري از هدايت در آن نيست، و ساختمان هدايت آن ويران است». بنابراين معناي تعبير امام صادق ـ عليه السلام ـ که مي فرمايد: «هنگامي که قائم خروج کند، امر جديد و کتاب جديد و روش جديد و داوري جديدي با خود مي آورد». اين خواهد بود که ايشان اسلام را آن چنان از لابلاي انبوه خرافات و تحريف ها و تفاسير نادرست بيرون مي آورد و احکام و سنن الهي را از نو تجديد مي کند، به طوري که اين گونه مي پندارند که گويي بنايي کاملاً نو و جديد ساخته است و آئين نوپديدي را پايه گذاري کرده است و حال آن که او قدمي از مسير آباء طاهرين خويش تخطّي نمي کند المهدي يقفوا اثري لا يخطي، و آن چه ابلاغ مي نمايند، همان دين احمدي و آيين علوي، و روش فاطمي صلوات الله عليهم اجمعين و مسير سلف طاهرين خويش مي باشد. تأويلات نادرست به اندازه اي دين را منحرف مي کند که با ظهور قائم و عرضه دين، مردم احساس مي کنند که با دين جديد مواجه اند و لذا با جهل و ناداني در برابر او مقاومت مي کنند. براي همين است که حضرت امام جعفر صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايند: «إذا قام القائم ـ عليه السلام ـ جاء بامر جديد کما دعا رسول الله ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ في بدو الاسلام الي امر جديد». «وقتي که حضرت قائم ـ عليه السلام ـ قيام نمايد، چيز جديدي مي آورد، چنانچه در بدو اسلام رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مردم را به سوي امر جديدي فرا مي خواندند». اما راجع به قرآن جديد، دو گونه مي توان توضيح داد: يکي اينکه، قرآن جديد، همان قرآني است که امير المومنين علي ـ عليه السلام ـ به همان صورت و ترتيب که در 23 سال بر پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ نازل شده، جمع آوري کرده است. چنان که امام باقر ـ عليه السلام ـ فرموده است: «هنگامي که قائم آل محمد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ قيام کند، خيمه هايي نصب مي کند براي کساني که قرآن را همان طور که نازل شده به مردم تعليم دهند، اين مشکل ترين کارهاست. زيرا آن قرآن به عکس قرآن فعلي جمع آوري شده است». و البته از ابتدا به صورت هدفمند اين جمع آوري اتفاق افتاد تا قرآن از جايگاه واقعي خود دور ماند و آنچه بايد از اين قرآن به مردم سود رساند به حداقل ممکن برسد، امام علي ـ عليه السلام ـ درباره جايگاه قرآن در آن دوره مي فرمايد: کتاب خدا بي رونق ترين و کاسد ترين کالا بود، اگر آن را چنانکه بايد مي خواندند و در جايگاه خود قرار مي دادند و باز کالايي پرسودتر از قرآن نبود، اما معنايش تحريف شد و در جايگاه نامناسب قرار گرفت. حقيقت کتاب متروک شد، و سنت رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فراموش گشت، و تنها اسم کتاب و خط و جلدش ماند. توضيح دوم اين است که، قرآن اصيل فراموش شده را چنان از زواياي تحريفات معنوي و تفسيرهاي نادرست بيرون مي کشد که مي توان نام کتاب جديد بر آن گذاشت. ايشان قرآن را آن گونه قطعي تفسير خواهد فرمود که با آنچه که ظنّي استنباط شده است تفاوت خواهد داشت نه اينکه يک کتاب آسماني جديد بر او نازل شود، بلکه در روايات آن حضرت به عنوان حافظ همين قرآن کريم معرفي شده است، پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مي فرمايد: «قائم از فرزندان من است...، مردم را به پيروي من و آيين من وا مي دارد، و آنها را به کتاب پروردگارم دعوت مي نمايد». در اين هنگامه است که صاحب مصحف فاطمي و املاي علوي و آن ترجمان حقيقي قرآن، صفحه روزگار را ورق خواهد زد و آن را بر خواهد گرداند». از آن چه که بيان گرديد کذب و دروغ بهائيان آشکار مي گردد. و بهائيان براي توجيه عقايد انحرافي خود هرگز از آموزه هاي دين مبين اسلام نمي توانند دليل بياورند. چه اين که کتابي که آنان آورده اند نه تنها ارزش علمي و اعتقادي ندارند بلکه ارزش ادبي حتي در سطح نوشته يک انسان بي سواد را هم ندارد. .

مرجع:

ایجاد شده در 1400/10/19



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر

آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image