تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
آنها را از حیث علمی مساوی نمی دانند؛ ولی می گویند همه ی آنها به اجتهاد خودشان عمل می کردند ؛ و تشخیص هر مجتهدی برای او حجّت است ؛ اگر چه مخالف نظر مجتهد دیگر باشد. اینها با همین سخن گزافه ، عایشه و طلحه و زبیر و معاویه را در جنگ با علی (ع) تبرئه نموده می گویند که آنها به اجتهاد خود رفتار نمودند؛ و البته در اجتهادشان خطا کردند.لذا یک اجر دارند؛ چون مجتهد اگر در تشخیص خطا کند یک اجر دارد و اگر خطا نکند دو اجر. حال آنکه طبق نظر خودشان، جنگ با خلیفه ی مورد قبول مردم ، موجب خروج از دین می شود. البته ما می دانیم که غریق، به هر خس و خاشاکی چنگ می زند. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.