تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
الف) جواب این مساله در سابق گفته شد ولى از نظر اهمّیت مساله توضیحاتى عرض مى شود که در موارد مرگ مغزى بصورتى که در بالا ذکر شده اگر موضوع قطعى و یقینى باشد چنان فردى در این گونه احکام مانند میّت است (هر چند پاره اى از احکام میّت مانند غسل و نماز و کفن و دفن و غسل مسّ میّت بر او جارى نمى شود) بنابر این برداشتن اعضاى او براى نجات جان مسلمانها مانعى ندارد.ب) در مواردى که عضو را بعد از مرگ کامل بر مى دارند و نجات جان دیگران منوط به آن است، اذن قبلى یا اجازه بازماندگان لازم نیست، هر چند بهتر است.ج) از جواب بالا معلوم شد.د) از جواب بالا معلوم شد.هـ) در موارد جواز قطع اعضا، احتیاط دادن دیه است.و) بر عهده کسى است که عضو را قطع نموده است.ز) در کارهاى خیر براى میّت مصرف مى شود.منبع: makarem.ir .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.