تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
آیهای که به این مطلب اشاره نموده، آیه نهم سوره دخان است: (فَارْتَقِبْ یَوْمَ تَأْتِی السَّمَآءُ بِدُخَانٍ مُّبِینٍ؛ پس منتظر روزی باش که آسمان، دود آشکاری پدید آورد.)
این آیه شریف در مقام تهدید کسانی است که در شک به سر میبرند پس این آیه امر به انتظار قیامت نیست، بلکه نوعی تهدید و وعده به عذاب میباشد. بر این اساس که یکی از معانی امر، تهدید است.(1) ولی ما در مورد حضرت مهدی (عج) به انتظار امر شدهایم تا آن جا که بهترین اعمال را انتظار فرج معرّفی کردهاند.
افزون بر این اگر امر به انتظار قیامت نیز میشد، با هم منافاتی نداشت، چرا که در این صورت، هم انتظار قیامت و هم انتظار فرج حضرت مهدی (عج9 هر دو مطلوب بودند و یکدیگر را نفی نمیکردند و اگر مراد این است که ما به لقاءاللّه امر شدهایم، و مؤمن انتظار آن را دارد، این مطلب صحیح است و چنان که گذشت با انتظار حکومت مهدوی منافاتی ندارد و انسان میتواند منتظر هر دو باشد و در واقع هر دو از یک مقولهاند.
.
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.