تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
حضرت ابى الحسن عليه السّلام فرمودند: زكات براى اين جعل و وضع شد تا قوت و روزى فقراء بوده و اموال اغنياء را زياد كند.
همچنین حضرت ابى عبد اللَّه عليه السّلام فرمودند:
خداوند متعال زكات را واجب كرد همان طورى كه نماز را واجب نمود، حال اگر شخص زكات را حمل نمود و آن را علنى و آشكار به مستحقّش داد بر او ملامتى نيست زيرا حق عزّ و جلّ در اموال اغنياء براى فقراء آنچه را كه ايشان را كفايت كند قرار داده و اگر حق تعالى بداند آنچه فرض و واجب نموده كفايت فقراء را نمى كند البته آن را افزايش مى دهد ولى بارى تعالى آگاه است كه حق معيّن شده در مال اغنياء براى فقراء كافى است منتهى نيازمندان و محتاجين هلاک شده اند زيرا اغنياء حقوق آنها را نمى دهند و ايشان را از آنچه خدا بر ايشان معيّن فرموده منع مى كنند. .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.