تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
طهارت (با وضو و غسل بودن) در نماز، شرط واقعی است. بنابراین، هر وقت متوجّه شویم نماز بدون طهارتِ صحیح انجام گرفته، باید اعاده یا قضا شود؛ امّا در مورد روزه، طهارت از جنابت و حیض شرط ذُکری است و بقای عمدی بر جنابت و حیض مبطل است، و کسی که غسل خود را در واقع باطل انجام داده، ظاهرا وظیفه خود را انجام شده، و مسؤولیت خود را پایان یافته می بیند و بقای عمدی بر جنابت ندارد. منبع: پاسخ کوتاه به 300 پرسش از احکام ، لطف اللّه صافی گلپایگانی، قم: مسجد مقدّس جمکران ، 1390 .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.