تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
به طور کلّی إجاره به شرط قرض صحیح است (مثلاً اگر صاحب مغازه به مستأجر بگوید: «مغازهام را به این مبلغ معیّن ـ مثلاً ده هزار تومان ـ به شما إجاره دادم به شرط این که فلان مبلغ معیّن ـ مثلاً صد هزار تومان ـ به من قرضالحسنه بدهید» و مستأجر قبول کند، اشکال شرعی ندارد)، ولی قرض به شرط إجاره، صحیح نیست، و در صورت اوّل هم باید إجاره به نحو متعارف باشد، یعنی بهاندازهای کم نباشد که عرفاً اجاره بر آن صدق نکند، و از همین جا معلوم شد إجاره به شرطِ رهنِ کامل (یعنی در قبال دریافت قرض، هیچ مبلغی را از مستأجر طلب نکند) نیز صحیح نمیباشد؛ و در هر صورت، نماز و وضویی که در مغازه با رضایت و اجازه صاحب مغازه انجام شده، صحیح است. منبع: leader.ir احکام مرتبط: به خاکِ طلا که در کارگاههای ساخت طلا جمع آوری می شود، خمس تعلق می گیرد؟ آیا به خود مغازه، وسایل و طلاهای داخل مغازه، خمس تعلق میگیرد؟ وضو گرفتن از ظروف طلا و نقره چه حکمی دارد؟ نحوهی تعیین ابتدای سال برای پرداخت خمس برای زرگر چگونه است؟ آسان ترین راه ممکن برای پرداخت خمس توسط صاحب مغازه چیست؟ فلزاتی مثل طلا اگر در حین ذوب و قالب گیری نجس شوند، چگونه پاک میشوند؟ اگر فردی هر ماه از درآمدش برای همسرش طلا بخرد، آیا این طلاها خمس دارد؟ خمس سکّه های طلا که قیمت آنها همیشه در حال تغییر است، چگونه است؟ آیا سکه بهار آزادی در صورت رسیدن به حدّ نصاب طلای مسکوک، زکات دارد یا خیر؟ .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.