تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
در پاسخ به نکاتی توجه کنید : 1. بدون شک اعمال خیری که به نیت اموات و به قصد رساندن ثواب به آنها انجام می شود برای انها نافع و مفید است و موجب گشایش در کار انها و خوشحالی انها می گردد . 2. این اعمال هم برای فرد انجام دهنده مفید و موجب ثواب و پاداش است و هم برای میت نافع و گره گشا و مسرور کننده است . 3. رسیدن ثواب کامل عمل به روح میت منافاتی با بهره مند شدن و ثواب بردن فرد زنده ندارد و معنای رسیدن همه ثواب عمل به میت معنایش محروم شدن و بی بهره ماندن فرد زنده انجام دهنده عمل خیر نیست . 4. نمی توان گفت زیارتی که من به نیابت از میت انجام می دهم مثل این است که خود او این عمل را انجام داده است زیرا بدون شک انجام عمل توسط خود فرد در زمان حیاتش آثار خاص خود را دارد که میزان ثواب آن به اندازه نیابت فرد زنده برای او ÷س از مرگش نمی باشد . 5. در روایات آمده است که کسی وصیت کرده بود که پیامبر ص بعد از مرگش انبار خرمایش را میان فقرا تقسیم کند . بعد از مرگش رسول خدا ص به وصیت او عمل کرد . پیامبراخرین دانه خرما را در دست گرفت و فرمود : اگر خود این فرد به دست خود در زمان حیاتش این یک دانه خرما را به فقیر می داد ثوابش از این انبار خرما که من به فقیر دادم بیشتر بود .
.
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.