تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیر، نمی تواند دلیل بر رد وجود خداوند سبحان باشد چون خداوند خالق کل شئی است اللَّهُ خَالِقُ کُلِّ شَیْ ءٍ وَ هُوَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ وَکِیلٌ [1]خدا آفریدگار هر چیزی است، و اوست که بر هر چیز نگهبان است .
فقط خداوند قادر متعال است، اگر دانشمندی چیزی را پدید می آورد ویا به قول امروزی ها به آن حیات می بخشد خمیر مایه همان اجزائی که در کنار هم قرار می دهد تا چیز جدید به و جود آید را چه کسی خلق کرده است؟! چه کسی ایجاد کرده است، قطع و یقین نمیتواند کسی غیر از خالق یکتا باشد، مثلا دانشمندی میخواهد رباطی بسازد نیازمند به قطعاتی است که با قرار دادن آن قطعات در کنار هم موجودی بسازد قابل کنترل، و گوش به فرمان، آن قطعات را فردی دیگر ساخته ودر اختیار او قرار گرفته است، همین طور که به پیش رویم به خمیر مایه اصلی می رسیم که خالق بلا منازع آن خداوند رحمان می باشد، ودر مورد حیات که شما فرمودید حیات را دو قسم برای آن در نظر گرفته اند 1- حیات طبیعی2حیات مصنوعی
حیات طبیعی: شرایط عمومی که باعث متمایز گشتن ارگانیزم ها یا جانداران از اشیا غیر زنده و مرده می شود حیات نامیده می شود که این شرایط توسط فاکتورهای زیر معلوم میشوند: رشد متابولیسمی، تولید مثل، سازگاری، دانشمندان زیست شناسی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که حیات یک سیستم پیچیده است. پیچیدگی سختی فرمول بندی یک سیستم کلی را با سختی فرمول بندی مؤلفه هایش مرتبط می کند. این امر فقط در مواردی عملی است که حداقل ، امکان بدست آوردن اطلاعات مهم درباره مؤلفه ها وجود داشته باشد. حیات مصنوعی: یکی از جامع ترین تعاریفی که مورد اتفاق اکثر دانشمندان است عبارتست از شبیه سازی حیات طبیعی موجود بر روی کره زمین یا یک نوع حیات فرضی است ، این شبیه سازی با استفاده از ترکیب اجزای سازنده حیاتی صورت میپذیرد، و در آن قابلیتهای زیر در نظر گرفته می شوند :تکامل ، تولیدمثل، یادگیری، رفتار برآیندی و دیگر ویژگی های زیستی [2]. خلاصه آنچه که به همه چیز عینیت می بخشد وجود خداوند سبحان است.
* زمانی که دانشمندان حیات دهند و خلق کنند عدم را آنگاه مخالف وجود خداوند می شود که این امر محال و غیر ممکن است. .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.