تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعتقادی این مکتب با اهل سنت آن قدر عمیق و جدی و مستحکم است که با مسائل جزئی اینگونه ای، قابل تبیین و تفسیر نیست. عقاید و مرام تشیع ناشی از ادله عقلی و نقلی محکم و استواری است که از قرآن کریم و سنت پیامبر، اخذ شده است و هرگز به مسائل جزئی از قبیل نام گذاری و ... به توصیف نمی آید. و بهتر است به جای طرح این مباحث، ما به ادله تشیع بپردازیم و آنها را ارزیابی کنیم که اگر دلیل محکم و ارزشمندی یافتیم بپذیریم و اگر ضعیف و غیر معقول است از آن دست بکشیم 2- با توجه به مقدمه فوق می گوییم که: ائمه علیهم السلام به این امور جزئی اعتنایی قائل نبودند. و هرگز برای اینکه هماهنگی خود را با خلفاء بیان کنند اسم فرزندان خود را به نام آن نام گذاری نمی کردند از سوی دیگر اسامی عمر، عثمان و ابوبکر (که ابوبکر کنیه است نه اسم) در آن عصر مختص به این افراد نبوده است و تنها خلیفه دوم عمر نبوده است بلکه اسامی دیگران هم بوده اند و ابوبکر هم چنانچه بیان شد کنیه است چون پسر بزرگ او بکر بوده است به ابوبکر شهرت یافته است و کنیه گرفته است و الا نام ابوبکر خلیفه اول عبدالله است است نه ابوبکر و همینطور عمر، که اسم مجموعه ای از صحابه پیامبر اکرم(ص) بوده است. و همینطور امام بعضی از اسماء مثل محمد و عباس، را روی فرزندان خود گذاشت. حال آن کس که ادعا می کند که امام به خاطر خلفاء این اسامی را بر فرزندان خود نهاده است، چه دلیل و مدرکی داشته، این در حالی است که امام در نهج البلاغه مانند خطبه سوم (شقشقیه) به شدت تمام آنان را نقد می کند. .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.