تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
اصلاح ژنتیکی در علم پژشکی اقسامی دارد که با توجه به نوع آن، طبیعی است که حکم آن نیز فرق میکند. اما به طور کلی اگر اصلاح مزبور بر روی جنین یا اسپرم و تخمک زن و شوهر، برای جلوگیری از بروز بیماریهای ارثی و ژنتیکی و تولد نوزاد فلج و مریض باشد و نیز موجب کمال جسمی یا روحی نوزاد شود و مستلزم عمل حرام دیگری نباشد، از نظر شرع انجام چنین کار مانعی ندارد. و بچهای که با این روش به دنیا میآید، چون از اسپرم و تخمک زن و شوهر است، هیچ مشکلی ندارد.و امٌا در ارتباط با مسئلهی روح باید گفت: اگر این اصلاح قبل از دمیدن روح باشد که هیچ مشکلی ندارد، و اگر بعد از دمیدن روح به بدن(چهار ماهگی) باشد، باز هم مشکل ندارد؛ چرا که نفس و روحی که پس از طی مراحلی از رشد به بدن متکوٌن، تعلق میگیرد، مربوط به آن بدن و تا زمان حیات همراه با آن است و تشخص بدن هم در گرو شخصیت همان روح است و روح تکویناً و تشریعاً مالک آن بدن و بدن مملوک آن روح است. .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.