احکام / احکام حج / استفتائات حج / آیت الله میرزا جواد تبریزی / احرام / نذر / جدّه /

تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه

در مناسک در مسأله 168 چنین فرموده‌اید: «برای کسی که بخواهد حج یا عمره به جا بیاورد و یا آنکه داخل مکه شود، جایز نیست که به صورت اختیاری از میقات بدون احرام بگذرد» و همچنین در مناسک حج در مسأله 185 چنین فرموده‌اید: «کسی که از راه مدینه به حج می‌رود احتیاط آن است که تلبیه را تا بیداء به تأخیر بیندازد» اگر کسی تلبیه را، که با آن احرام بستن منعقد می‌شود، به تأخیر بیندازد، لازمه‌اش چنین می‌شود که شخص از میقات بدون احرام گذشته باشد، چگونه میان این دو مسأله را جمع کنیم؟


بسمه تعالی: جمع کردن بین این دو مسأله بر این اساس است که: «بیداء» بعد از مسجد، جزیی از میقات است و تا وقتی که شخص از «بیداء» بدون احرام نگذشته گذشتن از میقات بدون احرام صورت نمی‌گیرد، لکن احتیاط واجب آن است که تلبیه را در مسجد قدیم یا محاذی آن از سمت راست یا چپ بگویند و تجدید تلبیه و بلند گفتن آن را به بیداء تأخیر بیندازند نه اصل تلبیه را، والله العالم. ​​​​​​​منبع: استفتائات حج، مطابق با فتاوای آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی (ره)، قم: دارالصدیقه الشهید، ۱۳۸۴. .

راسخون

مرجع:

ایجاد شده در سه روز پیش



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image