تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
آنچه که از مفهوم دلالت آیه شریفه «وَ إِذِ ابْتَلی إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِمامًا قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظّالِمینَ»[1] بیان کرده اند وجوب عصمت در جمیع فترات عمر امام می شود به این معنی که عصمت امام از بدو تولد به صورت ذاتی می باشد نه اکتسابی[2]. برای آگاهی از عصمت اکتسابی و ذاتی، نک: عصمت مکتسبه و عصمت تکوینیه چیست؟
[1] سوره بقره، آیه 124
[2] محاضرات فی الاهیات آیت الله سبحانی، فصل وجوب عصمت در امام
.
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.