احکام / استفتاء / استفتاء از آیت الله العظمی مکارم شیرازی / استفتاء از آیت الله مکارم / آیت الله مکارم شیرازی / اعتقادی / عقاید دیگر /

تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه

در قرآن بیان شده است که آفرینش از عدم صورت گرفته است ولی عدم یعنی نبود وجود موجود مادی و یا نیستی محض. چطور ممکن است که این همه مادیات و موجودات جهان هستی از عدم آفریده شده باشند زیرا عدم یعنی نبود وجود و نبود محض، زیرا یا باید خدا از وجود خود مادیات را آفریده باشد و یا این‌که جهان مادیات از اول وجود داشته است؟ اگر خدا از وجود خود ما را آفریده است و ما از خود وجودی نداشتیم و در نیستی محض بودیم که خدا ما را از وجود خود آفرید و به ما هستی و شعور و وجود بخشید این نظر نیز تناقض آمیز و غیر معقول می‌باشد چون اگر این طور باشد خدا نیز باید مادی باشد!


آفریدن از عدم مفهومش این نیست که عدم، ماده ای می شود برای موجودات کنونی، بلکه منظور از این تعبیر این است که بعد از آنی، انسان نبود، خدا او را آفرید، به عنوان مثال، ما دایره ای را روی کاغذ می کشیم این دایره قبلا وجود خارجی نداشت و ما آن را ایجاد کردیم.منبع:makarem.ir .

راسخون

مرجع:

ایجاد شده در سه روز پیش



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image