تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
چهارمین نشست علمی نگاهی نو به رجعت در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار شد.
چهارمین نشست علمی نگاهی نو به رجعت امروز 23/5/91 در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار شد. با حضور حضرت آیت الله سند استاد حوزه علمیه قم و نجف چهارمین نشست علمی نگاهی نو به رجعت در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار شد. در این نشست علمی به اسلوب استنباط و شیوه های استخراج و اثبات موضوع رجعت پرداخته شد.در این نشست که با حضور ریاست و اعضای هیئت علمی پژوهشکده مهدویت وآینده پژوهی برگزار شد به موضوع جایگاه رجعت در آیات و روایات و تعریف رجعت پپرداخته شد.در این زمینه تعبیرات کوتاهی از بیایات حضرت آیت الله سند را جهت اطلاع خدمت کاربران و علاقمندان به مباحث رجعت تقدیم میکنیم:
رجعت در کلیه اصول دین اثر بخش است اما در فاز بالاتری.در توحید:کسی که رجعت را نشناسد(قدرت نمایی خداوند را) مشیّت خداوند را و قدرت خدا را درست نمیشناسد و درک نمیکند.در آیات مربوط به رجعت در سوره کهف آمده است که این اسمی از اسمای خداوند است.آیه 5 تا 7 در مورد رجعت است.80 درصد آیاتی که خیال میشود در خصوص معاد است در باره رجعت است. از اینرو شناخت رجعت بسیار مرتبط است با توحید. در عدل:که مربوط به توحید هم هست فرازهایی هست که عدل محقق نمیشود که مگر به دست تمامی معصومین علیهم السلام. در بحث نبوت:در روایات مستفیضه آمده است که نبوتی که شما شناخته اید کامل نیست؛ نبوت کبری در رجعت است ، بشارت کبری در رجعت است یا ایها المدثر ...انذار کبری در رجعت است. در امامت: مأموریت اصلی یکایک امامان علیهم السلام محقق نشده است.حضرت علی ع مأموریت اصلی خود را در رجعت انجام خواهد داد. و رجعت یک معاد کوچک است .بعث برای قیامت غیر از احیای برای رجعت است.تعبیر شده به ارض القیامه و ارض الرجعه. .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.