ولایت فقیه زمینه‌ساز تشکیل دولت کریمه است /

تخمین زمان مطالعه: 8 دقیقه

عضو هئیت علمی موسسه آینده روشن: ولایت فقیه زمینه‌ساز تشکیل دولت کریمه است عضو هئیت علمی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) گفت: فقها و ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عج)، مهندسان اجتماعی در عصر غیبت هستند که بشر را به آستانه بلوغ اجتماعی رسانده و زمینه ساز تشکیل دولت کریمه خواهد بود. حجت الاسلام و المسلمین فرامرز سهرابی در گفتگوی اختصاصی با آینده روشن در سخنانی اظهار داشت: دین اسلام همواره از سوی جریانات باطل با چالش هایی مواجه شده است، به ویژه در دوران امام حسین(ع) که دشمنان به دنبال از بین بردن زحمات رسول گرامی اسلام(ص) بودند.


عضو هئیت علمی موسسه آینده روشن: ولایت فقیه زمینه‌ساز تشکیل دولت کریمه است عضو هئیت علمی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) گفت: فقها و ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عج)، مهندسان اجتماعی در عصر غیبت هستند که بشر را به آستانه بلوغ اجتماعی رسانده و زمینه ساز تشکیل دولت کریمه خواهد بود. حجت الاسلام و المسلمین فرامرز سهرابی در گفتگوی اختصاصی با آینده روشن در سخنانی اظهار داشت: دین اسلام همواره از سوی جریانات باطل با چالش هایی مواجه شده است، به ویژه در دوران امام حسین(ع) که دشمنان به دنبال از بین بردن زحمات رسول گرامی اسلام(ص) بودند. وی خاطرنشان کرد: در واقع بقا و جریان گرفتن دین ازطریق امام حسین (ع) شکل گرفت، یعنی بقای دین و دین خدا شتابی که موجب می شود در سراسر جهان تصویب بشود با حرکت اباعبدالله الحسین (ع) است. وی با بیان اینکه اگر و اقعه عاشورا آن حرکت بزرگ تاریخی امام حسین (ع)نبود، هیچ اثری از دین باقی نمی ماند افزود: این اقدام بزرگ امام حسین (ع) یک اثری تاریخی دارد، بنا بوده که دین به دست باطل نابود شود، لذا حرکتی که امام زمان (عج) بعد از قیام بوجود می آورند مکتب اسلام جهانی می شود. نویسنده کتاب نینوا معبر انتظار، در رابطه با قیام امام زمان(عج)گفت: حرکت امام مهدی (عج) جهانی است و تمام دنیا را در بر می گیرد، در واقع آثار باطل را محو می کنند، آثار باطلی که می خواسته دین را ریشه کن کند، امام حسین (ع) با شهادتشان جلوی باطل ایستادگی کردند و نگذاشتند آثار باطل دین را از بین ببرد. وی حرکت امام زمان (عج) احیای دین و ادامه راه امام حسین (ع)، عنوان کردو افزود: نینوا معبر انتظار است، پیام عاشورا در واقع دین را توسعه می دهد، در همین اربعین پیام عاشورا طنین انداز می شود و در واقع این خون جوشان اباعبدالله حسین(ع) که فرهنگ دینی را احیا می کند و به جریان حرکت جهانی امام مهدی (عج) متصل می شود . وی ادامه داد: حتی دشمنان استراتژیست های صهیونیسم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنفراسی به این نتیجه رسیدند، که شیعه با اعتقاد به امام حسین (ع) و امام زمان (عج) حیات خودش را شکل می دهد. حجت الاسلام والمسلمین سهرابی افزود: در و اقع وقتی امام زمان (عج) ظهور می کنند آثار باطل تاریخ و کفر تاریخی را ریشه کن می کند، انتقامی که عنوان شده است ، در واقع به معنای واقعی ریشه باطل را می خشکاند . وی در رابطه با لقب امام زمان (عج)، منتفم توضیح داد: این انتقام یعنی خشکاندن ریشه باطل و محور باطل که بنا بوده است که دین را ریشه کن کند و امام حسین (ع) با قیام خونین خودشان حیات دینی و جریان دینی را جاری در سطح جهان ساختند، لذا حرکت معصومین (علیهم السلام) حرکت تاریخی است، یعنی یک کاری که انجام می دهند در واقع محور تاریخی باطل را ریشه کن می کنند، و به حق هم هست امام زمان (ع) منتقم خون امام حسین (ع) است . عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) در ادامه به تصویر حق و باطل در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: همیشه در طول تاریخ حق و باطل وجود دارند، در و اقع جریان حق و باطل هر کدام دو محور جدا هستند که در طول تاریخ همیشه در مقابل هم قرار گرفتند. وی در تعریف جریان باطل گفت: محور تاریخی باطل بعد از سقیفه تبلور پیدا کرد، یک زاویه ای ایجاد کرد و مسیر حق را در واقع می خواست منحرف کند که تا حالا ادامه دارد، لذا اگر ما در مقابل پیامبر عظیم الشان(ص) ابوسفیان را داریم ، در مقابل آخرین وصی پیامبر که امام زمان (عج) باشد، سفیانی را داریم این سفیانی از نسل همین ابوسفیان است . وی با بیا این اینکه جبهه طاغوت جریان سقیفه را، راه اندازی می کندو در واقع محور باطل در طول تاریخ اسلامی بوده است افزود: وقتی که امام زمان (عج) ظهور می کنند، در عالم رجعتی رخ می دهد و جریان باطل به دست حق به شدت عذاب خواهد شد، انتقام می گیرند، به همین خاطر این طور نیست که یک قصه ای را در عالم هستی رخ دهد تمام شود، نه این جریان درگیری حق و باطل، در نهایت یک نقطه عطفی در بستر تاریخی دنیا در آخرت دارد و خداوند به صورت مطلق در عذاب و آتش آنها را به اصطلاح نگه خواهد داشت. نویسنده کتاب نینوا معبر انتظار با اشاره به اینکه محور حق را خداوند در انبیا، اوصیا و ائمه معصومین(علیهم السلام)قرار داده است ، افزود: در گیری میان حق و باطل ادامه پیدا می کند یعنی درگیری حقیقی نه نمادین فقط ، جلوه های نمادین هم دارد لذا این قضیه جریان پیدا می کند . وی تصریح کرد: با توجه به بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده است ، وظیفه ما این است که حرکت تاریخی حق را شتاب دهیم. نویسنده کتاب مهدویت و فلسلفه تاریخ، بستر شتاب یافتن جریان حق را بلوغ اجتماعی عنوان کرد و افزود: بلوغ اجتماعی ۳ تا شاخصه دارد؛ رغبت اجتماعی به دولت کریمه ، شکایت اجتماعی از وضعیت موجود در جهان و استعانت اجتماعی و این با بلوغ اجتماعی است که ظهور حضرت جدی تر می شود. وی درباره ویژگی ها و شاخصه های بلوغ اجتماعی در دولت کریمه توضیح داد و افزود: اول باید رغبت اجتماعی در دولت کریمه بتوانیم دست پیدا کنیم، که نتیجه آن استعانت اجتماعی در واقع نقطه عطفی است که بدانیم رغبت مان به دولت کریمه شکل گرفته است، نماد شکایت مان، الهی عظم البلاء است یعنی عصر غیبت را بلایی عظیم می دانیم ، وقتی الهی عظم البلارا فهمیدیم . حجت الاسلام و المسلمین سهرابی با بیان اینکه دعا نماد بلوغ اجتماعی است ، افزود: سومین محور استعانت اجتماعی که فرج معجل را برسان در دعای افتتاح می خوانیم فرج امام زمان (عج) برسان را همه بخواهند ، بشری به مقامی برسد که مقام خواستن باشد. وی با بیان اینکه خواسته انسان هادر تغییر، در اراده های انسان ها، تجلی پیدا می کند، افزود: زیرا دعا یک جریان معرفتی است، لغلغه زبانی نیست دغدغه وجودی و معرفتی است، دعا نماد بلوغ اجتماعی است جامعه ای که امام زمان (عج) ، آن را می خواهد به مقام خواستن رسیده آن جامعه رشید و بالغ شده است . عضو هئیت علمی موسسه آینده روشن در این باره توضیح داد: یعنی در گذر تاریخی، تمام مدل های حکومتی مبتنی بر عقاید اومانیستی است، تجربه کرده است، از مدل دیکتاتوری تا لیبرال دموکراسی را تجربه کرده و فهمیده است، که بشر باید تحت حاکمیت الهی و مدیریت خودش را رقم بزند و خود را تحت حاکمیت آسمانی بشر رقم بزند. وی به اهمیت نقش اجتماعی ولی فقیه در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: فقها و ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عج)، مهندسان اجتماعی در عصر غیبت هستند، که بشر را به آستانه بلوغ اجتماعی می رسانند، بشر آستانه خواستنش را ارتقا می دهد که او را بخواهد، در واقع وقتی به مقام خواستن رسیدیم، در واقع بالغ و رشید شدیم. استاد حوزه علمیه قم ، اظهار داشت: الان دنیا با این حرکت جهانی که شکل گرفته است، بیداری جهانی که شکل گرفته است ، آخرین ایستگاه لیبرالیسم و آخرین ایستگاه اومانیستی خسته است این بشر ملول و خواب، خسته شده ، و چشمانش را از زمین جدا می کند و به آسمان نگاه می کند و از خدا منجی می خواهد. وی افزود: در این روزهای پایانی ماه صفر جا دارد شیعیان دست به دعا بر دارندو از خداوند متعال فرج امام زمان (عج) را بخواهند، خواستن خودمان مرور خودمان در منظر الهی را به نمایش بگذاریم و از این مدل بلوغ اجتماعی ما شیعیان ، مردم جهان نیز درس بیاموزند . عضوهیئت علمی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به دعای اللهم عجل لولیک الفرج ، گفت: با این دعا از خدا بخواهیم ، در و اقع آن رهبر آسمانی، منجی آسمانی بشناسان و هر چه زودتر برسان. این در واقع در معارف شیعی ما موج می زند. وی با بیان اینکه با شناخت "اللهم عرفنی حجتک" ، باید به سمت جهانی شدن دعا برای فرج امام زمان (عج) برویم افزود: از این فرصت های عزاداری درس بیاموزیم و در بحث مهدویت را یک شور جدی تر ببخشیم و از این فرصت استفاده کنیم ودر نهضت جهانی دعای برای فرج به آن دامن بزنیم . حجت الاسلام و المسلمین سهرابی افزود: دعا برای فرج امام زمان (عج) دو تا ثمره و کارکرد بسیار فعال دارد؛ اول در فرج امام زمان (عج) تاثیر می گذارد و دیگر ثانیا مشکلات ما را حل می کند. وی دعا برای امام زمان (عج)به عنوان یک ظرفیت گسترده در مقابل دشمنان اسلام دانست و افزود: رسانه ها می توانند در این زمینه بسیار نقش آفرین باشد فرهنگ فاخر توسعه بدهیم چون مردم از این رسانه ها به خوبی بهره برداری کنند . انتهای پیام/ح/۱۴ .

پرسمان دانشگاهیان

مرجع:

ایجاد شده در 1401/03/25



0 دیدگاه
برای این پست دیدگاهی وجود ندارد

ارسال نظر



آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود

09111169156

info@parsaqa.com

حامیان

Image Image Image

همكاران ما

Image Image