تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
2- متعه حج را الان اهل سنت قبول دارند و تنها متعه نساء را مستند به بیان خلیفه دوم نمی پذیرند. متعه النساء درآیه 24 سوره نساء آمده است:« فَمَا استَمْتَعْتُم بِهِ مِنهُنَّ فَئَاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضةً وَ لا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَضیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضةِ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلِیماً حَکِیما ، و زنانی را که مُتعه کردهاید، مَهرشان را به عنوان فریضهای به آنان بدهید، و بر شما گناهی نیست که پس از (تعیین مبلغ) مقرّر، با یکدیگر توافق کنید (که مدت عقد یا مَهر را کم یا زیاد کنید)؛ مسلماً خداوند دانای حکیم است» [3] در صحیح بخاری جلد 6 صفحه 37 در تفسیر آیه 196 سوره بقره آمده است: عمران بن حصین گفت که آیه متعه نازل شد در کتاب خداوند و ما با پیامبر(ص) به آن عمل می کردیم و قرآن آن را تحریم نکرد و پیامبر(ص) تا زمان حیات خود از آن نهی نکرد و مردی نظر خود را به آن چه خواست گفت (که مقصودش خلیفه دوم است). مقصود از متعه حج این است که حاجی بعد از آن که عمره حج را بجا آورد از احرام خارج می شود و محرمات به واسطه احرام بر او حلال می شوند تا هنگامی که برای حج تمتع محرم می شود این را خلیفه دوم نهی کرد و می گفت باید تا آخر حج تمتع در احرام باقی بمانند ولی امروز عجیب آن است که اهل سنت به این نهی اعتناء نمی کنند و تا موعد حج در احرام باقی نمی مانند. .
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.