تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
بسمه تعالى: تقیه اقسامى دارد گاهى مباح و گاهى واجب و گاهى حرام است و امامان ما در هر مورد به حکم آن مورد عمل مى کردند، قیام امام حسین (علیه السلام) امر واجب و لازم بود و تقیه در آن زمان حرام بود زیرا سبب زوال اسلام و نابودى آن مى شد ولى تقیه امیرمؤمنان (علیه السلام) در دوران خانه نشینى بر خلاف آن بود زیرا هر نوع قیام سبب فروپاشى اسلام بود، زیرا منافقان مترصد بودند که بر اثر اختلاف داخلى اساس آن را از بین ببرند و نکته آن در سخنان امیرمؤمنان (علیه السلام) آمده است. والله العالم منبع: استفتائات، آیت الله العظمى سبحانى (دام ظله)، جلد سوم، قم: مؤسسه امام صادق علیه السلام، 1394. .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.