تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
مکاری هرگاه در وطن خود ده روز اقامت کند که در سفر اوّل بعد از آن اقامت، مکلّف است به قصر در اسفار بعدیه عود میکند به اتمام، در مفروض سؤال سفر اوّل او برحسب اختلافی که فقهاء در حکم مسافت تلفیقیّه با فاصله شدن بیتوته بین ذهاب و إیاب دارند، مختلف است، پس بناء بر قولِ به وجوب قصر در این مسأله، سفر اوّل شخص مذکور همان سفر به چهار فرسخ است که ذکر شده و بعد از اسفار بعدیه عود میکند به تمام.
و بنا بر قول مشهور، که مسافت تلفیقیّه را با فصل بیتوته موجب قصر نمیدانند و حقیر هم با عدم تمکّن از احتیاط آن را مستعبد ندانستهام، سفر اوّل شخص مذکور همان سفر به هشت فرسخ که بعد از این سفر از او حاصل میشود و سفر به چهار فرسخ مثل سفر کردن به سه فرسخ یا دو فرسخ است، که از اسفاری نیست که موجب قصر باشد و این نه از باب اینست که قصر خواندن موضوعیّت دارد یا ندارد، بلکه مبتنی است بر اختلافی که فقها در حکم سفر تلفیقیّه دارند. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.