تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
عمده حضور است و حضور است ... کثرت اشتغال به قیل و قال موجب حرمان این بی حال شد که در این مدّت نتوانست به مضمون فرموده ی امام صادق علیه السّلام که: التَّواصِلُ بینَ الإِخوَان فِی الحَضَرِ التَّزَاوُرِ وَ فِی السَّفَرِ التَّکَاتُب(اصول کافی معرب، ج2، ص492)، عمل کند؛ اگر چه دوست از یاد دوست نمی رود.
غرض از تصدیع تذکّر به اربعین کلیمی است که از اوّل ذی القعده تا دهم ذی الحجّه است. خنک آن که در این ایّام جمع بین دو سفر کند و میقاتش در قربان گاه عاشقان یعنی منی بود.
در این سه آیه ی کریمه، درست تأمّل و تدبّر شود: «وَ وَاعَدنَا مُوسَی ثَلاَثِینَ لَیلَهً وَ اَتمَمنَاهَا بِعَشرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ اَربَعِینَ لَیلَه. وَ لَمَّا جَاءَ مُوسَی لِمِیقَاتِنَا وَ کَلَّمَهُ رَبَه»(سوره ی اعراف، آیه ی 143و144)/ «وَ إِذ وَاعَدنَا مُوسی اَربَعِینَ لَیلَه»(سوره ی بقره، آیه ی 52). و دیگر از غسل توبه ی یکشنبه ذی القعده و خواندن چهار رکعت نماز بعد از آن چنان که مسبوقید و هم در اعمال ماه ذی القعده مفاتیح مذکور است غفلت نشود. و هم چنین از خواندن دو رکعت نماز بین مغرب و عشاء در ده شب اوّل ذی الحجّه تا دهم آن و به دستور این نماز هم مستحضرید و هم در اعمال ماه ذی الحجّه مفاتیح مسطور است که در هر رکعت بعد از حمد و سوره ی توحید یک بار و آیه ی «وَ وَاعَدنَا مُوسَی» نیز یک بار خوانده می شود. عمده حضور است و حضور است و حضور. (کتاب شریف نامه ها برنامه ها / ابوالفضائل حضرت علاّمه حسن زاده ی آملی حفظه الله/ ص 30 و31)
.
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.