تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
بر اساس نظریه ابدیت و دوام فیض، خلقت از عدم محض معنا ندارد؛ بلکه بر این اساس خلقت از عدم به معنای خلقت از عدم مضاف است؛ عدم مضاف یعنی این هیئت و این فرد خاص قبلا نبود، و الآن به وجود آمده است.[1]نور وجود غیر از وجود مادی است. نور وجود به معنای وجود نزد علت است؛ ترتیب وجودی نزد علت ممکن است متفاوت با ترتیب در وجود خارجی و مادی باشد و ممکن است مطابق ترتیب مادی باشد.[2] [1]. ر. ک: «متناهی و غیر متناهی بودن جهان هستی»، 24080؛ «خداوند قبل از خلقت عالم»، 10342؛ «خلقت انسان های جدید پس از پایان این عالم مخلوقات جدید»، 6618؛ «چگونگی ارتباط صفات فعل با حوادث زمانی»، 22291.[2]. ر. ک: «خلقت نورانی پیامبر(ص)»، 24275؛ «تقدم وجود نوری پیامبر برآدم»، 4378؛ «معنای حدیث لولا فاطمه »، 8251؛ «چگونگی خلقت پیامبر اکرم و نسبت وجود ایشان با سایر موجودات »، 12372. .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.